27.11.2018/12:47

Lisek powalczy z Frisco.pl. Firma obiecuje dowóz zakupów do domu w 10 minut [TYLKO U NAS]

Lisek.app to najnowszy gracz na polskim rynku e-grocery. Firma w ostatnich dniach rozpoczęła na warszawskiej Woli testy aplikacji mobilnej do zamawiania zakupów spożywczych. Lisek chce się wyróżnić na tle konkurencji m.in. błyskawiczną dostawą do domu w 10 minut. Zakupy będą dowożone do klienta przez kurierów korzystających z rowerów elektrycznych, również w niedziele niehandlowe.

Pilotaż Liska wystartował po cichu, bez jakiegokolwiek nagłośnienia w mediach. Przedstawiciele firmy Lisek SA nie odpowiedzieli na nasze pytania o model biznesowy przedsięwzięcia, podkreślając na każdym kroku, że chcą w spokoju dopracować projekt przed jego oficjalnym startem, bowiem "Lisek dopiero wychodzi z norki".

Lisek z jednej strony chce, aby o nim było cicho, z drugiej jednak zapowiada w ogłoszeniach o pracę bardzo śmiałe plany, konkretnie "zrewolucjonizowanie dostaw artykułów spożywczych do domu", poprzez skrócenie czasu dostawy do absolutnego minimum. - Opracowaliśmy konkurencyjny model działania, zmniejszający koszty prowadzenia działalności, przy dużym potencjale zysku - dowiadujemy się z jednej z ofert pracy opublikowanych przez firmę.

Z Liska korzystać mogą na razie tylko użytkownicy smartfonów z systemem Android, mieszkający na terenie fragmentu warszawskiej dzielnicy Wola (wkrótce usługa zostanie udostępniona na kolejnych obszarach). Aplikację mogą oni pobrać ze sklepu Google Play; za tydzień zostanie udostępniona na iPhone'a (App Store). Po złożeniu zamówienia przez klienta, kurierzy Liska zapakują produkty do toreb, wsiądą na rower elektryczny i pojadą pod wskazany adres. Towary dowozić będą w godzinach od 7 do 23.

- Pada? Zimno? Pusta lodówka? Dziecko śpi? A może masz kaca i zupełnie nie chce ci się wyjść z domu? Zawołaj Liska. W Lisku znajdziesz wszystko to, co w tradycyjnym sklepie: artykuły spożywcze, kosmetyczne, chemiczne, dla dzieci i zwierząt. Pobierz aplikację, zrób zakupy i daj nam 10 minut - zachęca firma.

W jaki sposób możliwe mają być tak szybkie dostawy? Po pierwsze, ze względu na środek transportu (rezygnacja z samochodu dostawczego na rzecz roweru elektrycznego), a po drugie dlatego, że zakupy nie będą wyjeżdżać do klienta z centralnego magazynu ulokowanego poza miastem, czy hipermarketu na obrzeżach miasta. Zamiast tego Lisek zamierza otworzyć wiele niewielkich placówek stacjonarnych, które pełnić będą rolę osiedlowych mini-magazynów. Firma poszukuje franczyzobiorców chętnych do prowadzenia tego rodzaju punktów.

Nie jest jasne, czy w owych lokalach klienci będą mogli zrobić zakupy stacjonarnie, czy może punkty wykorzystywane będą jedynie jako miejsca kompletowania i pakowania towarów przez kurierów pod e-zamówienia. Lisek w ogłoszeniach określa punkty mianem "sklepów", co sugeruje, że stacjonarna sprzedaż będzie prowadzona. Firma obiecuje franczyzobiorcom "przytulny, ciepły i w pełni wyposażony lokal" i stałe wynagrodzenie miesięczne w zamian za zarządzanie personelem i "sumienne prowadzenie sklepu w wyznaczonych porach".

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Krystian 10.01.2019

    Ja mieszkam w Lublinie i korzystam ze strony (fragment komentarza niezgodny z regulaminem został usunięty). Dostawa zakupów spożywczych tego samego dnia. Zawsze w wyznaczonych godzinach. Jestem bardzo zadowolony. nie tracę już czasu na zakupy. Zdecydowanie polecam formę dowozu zakupów spożywczych do domu. Ogromna oszczędność czasu.

  • xxxx 02.12.2018

    Ciekawy projekt!! Brakuje w Polsce w e-grocery innowacyjności.

  • aa 27.11.2018

    Może Żabka wam udostępni zostanie waszym franczyzobiorcą? :-)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.