27.05.2020/14:30

Lokalni producenci zgłosili 800 produktów, z którymi chcą zaistnieć w Biedronce

Już niemal 800 produktów zostało zgłoszonych od połowy kwietnia w ramach akcji "Czas na wspieranie małych producentów" zorganizowanej przez sieć Biedronka. Dyskonter w komunikacie chwali się wysokim zainteresowaniem dostawców akcją i zapewnia, że wszystkie zgłoszenia "są sukcesywnie analizowane", a kolejne nowe propozycje od lokalnych producentów trafią na półki.

Biedronka zdradza, że zdecydowana większość, bo aż 90 proc. nadesłanych zgłoszeń, dotyczy produktów spożywczych, a więc tego, czego przede wszystkim poszukują klienci sieci. Na kolejnym miejscu znajdują się propozycje kosmetyków tj. blisko 8 proc., a pozostałe to tzw. non-food i chemia gospodarcza. Zgłoszenia napływają stale z całej Polski, a gdyby analizować przedsiębiorczość regionów miarą liczby zgłoszeń, najbardziej aktywne jest województwo małopolskie – 13 proc. wszystkich zgłoszeń. Następnie ex-aequo mazowieckie i śląskie (po 12 proc.), na czwartym miejscu jest Wielkopolska (10 proc.)​.

- Nasza akcja pokazuje jak wielki potencjał drzemie w mniejszych, lokalnych producentach - mówi cytowany w komunikacie Michał Gontarz, dyrektor handlowy odpowiedzialny w sieci Biedronka m.in. za program „Czas na wspieranie małych producentów". - Cieszymy się, że z każdym tygodniem wprowadzamy coraz więcej ich produktów do naszej oferty. Korzystamy na tym wszyscy: producenci znajdując kolejnych odbiorców, klienci kupując regionalne smaki w ich ulubionej sieci handlowej, a Biedronka stale poszerzając swoją ofertę - dodaje.

Tylko w tym tygodniu Biedronka umieściła na swoich półkach około 40 regionalnych propozycji. Od czwartku 28 maja w ofercie dyskontowej sieci pojawią się m.in. jogurt naturalny gęsty OSM Garwolin, kiełbasa królewska Lenart, czy oranżada gazowana Bolek i Lolek. Biedronka zacznie także sprzedawać sześć różnych gazowanych napojów, Eliksir z kwiatu czarnego bzu z domu Rembowskich, oraz wodę Staropolanka 2000.

Lokalne zgłoszenia dotyczą też polskich warzyw i owoców. Biedronka zapewnia w komunikacie, że w swojej strategii " od lat kładzie nacisk na oferowanie klientom polskich produktów z tej kategorii". - Do tej pory do programu zgłosiło się 20 producentów z tej kategorii. Biedronka analizuje możliwości współpracy z nimi w obecnym i przyszłym sezonie, a z pierwszymi już rozpoczęła regularne dostawy - tłumaczy sieć w stanowisku. W ofercie Biedronki pojawiły się m.in. jabłka odmiany Idared spod Brodnicy.

Akcja "Czas na wspieranie małych producentów" będzie prowadzona przez sieć Biedronka bezterminowo. Detalista zapowiada, że wprowadzane produkty będą trafiały do specjalnej oferty "regularnie co dwa tygodnie".

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • fan kefiru 27.05.2020

    będzie kefir kesem - macie we stałego klienta. Każdego dnia będę kupował kilka butelek.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.