17.12.2016/20:57

Lotos chce inwestować w sieć stacji paliw i ofertę gastronomiczną

Grupa Lotos planuje dalszy rozwój sieci stacji paliw, ale o wolniejszej dynamice niż w latach 2011-2015, gdy sieć powiększyła się z 324 do 476, co oznacza wzrost o ponad 150 placówek. Wynika to przede wszystkim z nasycenia rynku krajowego. Spółka zakłada zwiększenie liczby stacji w latach 2017-2022 z obecnych 480 do ok. 550.

Sieć stacji Lotos poddana zostanie dalszej standaryzacji. Spółka chce, m.in. przeprowadzić rewitalizację programu Navigator, wprowadzić nową jakość punktów gastronomicznych i prowadzić dalszą modernizację infrastruktury. Dzięki temu firma chce w pełni sprostać rosnącym wymaganiom klientów w zakresie świadczenia najwyższej jakości usług i produktów w ramach wyróżniającej się na rynku oferty.

Rozwój oferty, w tym punktów gastronomicznych będzie się odbywał poprzez współpracę z liderami rynku. To może oznaczać, że oprócz sieci barów kanapkowych Subway (obecnie jest ich 10), na stacjach Lotosu mogą się pojawić także nowi operatorzy z branży restauracyjnej i kawiarnianej.

Lotos zamierza do roku 2020 wydać na rozwój segmentu detalicznego 600 mln zł. Firma zapowiada, że oprócz budowy nowych obiektów będzie też szukać okazji do przejęcia innych sieci stacji paliw działających już na rynku.

Na inwestycje Grupa Lotos chce przeznaczyć ponad 6 mld zł. Z czego 50 proc. przypadnie na inwestycje w wydobycie, 40 proc. na produkcję a 10 proc. na handel detaliczny (w tym wspomnianą standaryzację i optymalizację sieci stacji)

Zgodnie z założeniami strategicznymi ostateczne decyzje inwestycyjne dotyczące dodatkowych ok. 3,3 mld zł CAPEX-u zostaną podjęte w 2018 roku.

Grupa Lotos przedstawiła strategię na lata 2017-2022. Koncern opiera swoje plany na stabilizacji i bezpiecznym rozwoju w kluczowych obszarach działalności z równoległym silnym wsparciem dla procesu wdrażania innowacji. 

Zgodnie z dokumentem spółka zakłada m.in. podwojenie średniorocznego skonsolidowanego wyniku EBITDA LIFO w latach 2019-2022 (względem lat 2015-2017) z poziomu ok. 2 mld zł do ok. 4 mld zł. Na inwestycje, w ciągu nadchodzących 6 lat firma zamierza przeznaczyć 9,4 mld zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.