LPP i Google będą współpracować w obszarze e-commerce i transformacji cyfrowej
LPP, czołowy polski producent i dystrybutor odzieży, wybrał Google jako strategicznego partnera cyfrowego. Dzięki nawiązanej współpracy firma będzie mogła w maksymalnym stopniu wykorzystywać potencjał chmury do rozwoju działalności online oraz wspierać cyfrową transformację w obszarze marketingu.
Nawiązana współpraca koncentruje się przede wszystkim na wprowadzeniu zaawansowanych rozwiązań, takich jak platforma analityczna czy repozytorium danych, ale także wdrożeniu innowacji w infrastrukturze technicznej e-commerce oraz implementacji rekomendacji produktów w oparciu o sztuczną inteligencję. Zgodnie z planami przyjętymi przez LPP, spółka zamierza przejść na pełną obsługę infrastruktury technicznej e-commerce wraz z Google Cloud do końca 2020 roku.
Udział kanałów online w zakupach, również w segmencie odzieży, rósł sukcesywnie w ciągu ostatnich kilku lat. Jednak zmiany, jakie zaszły w ostatnich kilku tygodniach w zwyczajach zakupowych Polaków sprawiły, że z e-commerce korzystamy jeszcze więcej i jeszcze częściej. Z danych Polskiego Standardu Płatności wynika, że tylko w marcu, w porównaniu z lutym, sprzedaż online w kategorii odzież wzrosła aż o 63%. Tendencja ta najprawdopodobniej będzie się utrzymywała, sprawiając, że rozwój i inwestycja w e-commerce stanie się niezbędna do zaspokojenia bieżących oczekiwań klientów i zapewnienia im bezpiecznych i komfortowych zakupów.
- W ostatnim czasie nasze przychody z e-commerce wzrosły o 129%, a tylko w kwietniu było to aż 270%. Aby utrzymywać efektywny rozwój i wzrost cyfrowych kanałów Grupy, zawarliśmy strategiczne porozumienie z Google Cloud, wyjaśnia Arkadiusz Ruciński, dyrektor ds. e-commerce w LPP. Na kolejne lata mamy ambitne plany, dlatego postanowiliśmy związać się z doświadczonym partnerem, który dostarczy nam swoje know-how, ale także infrastrukturę i narzędzia do budowy i utrzymania serwisów e-commerce, dodaje.
W ramach nawiązanej współpracy, oprócz wdrożenia technologii Google Cloud, Grupa będzie wykorzystywała wiedzę i ekspertyzę Google w zagadnieniach sztucznej inteligencji, performance marketingu, big data i machine learningu. Ponadto, zespół ekspertów Google wspiera LPP w ekspansji grupy na rynkach zagranicznych.
- Współpracę z LPP rozpoczęliśmy już dobrych kilka lat temu, a w 2019 roku firma zdecydowała się przenieść do chmury wszystkie działania związane z marką Mohito. Dzięki narzędziom Google Cloud przez ostatnie półtora roku serwis internetowy zyskał wysoką efektywność i niezawodność, szczególnie w okresach podwyższonego ruchu. Wszystkie akcje promocyjne czy bieżąca obsługa zamówień odbywają się płynnie i bez żadnych przeszkód, ponieważ system automatycznie skaluje się do liczby odwiedzających, zapewniając również maksymalną efektywność. Rezultatem tych działań jest optymalizacja kosztów oraz zapewnianie najwyższej jakości obsługi klienta w kanałach cyfrowych, tłumaczy Dawid Papież, Industry Head w Google Polska.
2 komentarze
-
19.05.2020
I tak powinno się zarządzać firmą. Szybkie dostosowanie do panujących nowych warunków rynku zamiast lamentu.
-
14.05.2020
LPP ciągle się rozwija, jak nie na rynku stacjonarnym to w sieci. Dywersyfikacja kanałów sprzedaży przyniesie im wiele korzyści.
8