17.05.2018/14:50

Lubella uruchamia nowoczesny kompleks produkcyjny i centrum logistyczne za 130 mln zł

Hala produkcyjno–magazynowa i zautomatyzowane centrum logistyczne Lubelli zostały otwarte w lubelskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Zatrudnienie ma tam znaleźć 60 osób.

Inwestycja obejmuje budowę hali produkcyjno-magazynowej wraz z infrastrukturą techniczną i instalacją nowoczesnej linii produkcyjnej oraz budowę zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania. Nowoczesne centrum logistyczne pomieści na 12 poziomach składowania blisko 26 tys. miejsc paletowych. Poza swoją wielkością, centrum jest także wysoce zautomatyzowane, dzięki czemu palety od początku są identyfikowane i w zautomatyzowanym procesie transportu trafiają na miejsce składowania. – Dzięki zrealizowanym inwestycjom Lubella może być wizytówką przemysłu spożywczego nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Nowoczesne technologie, którymi dysponuje, pozwalają tworzyć nam nowe produkty dopasowane do trendów rynkowych i konsumenckich potrzeb.  Inwestycje w obszar logistyki to nasza przewaga w handlu – dzięki nim będziemy mogli dostarczać nasze produkty szybciej i sprawniej – powiedział Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex, właściciela Lubelli.

Od 2003 roku, kiedy Lubella weszła w skład Maspexu, wadowicka firma zainwestowała w Lublinie 400 mln zł – głównie w obszar produkcyjno-logistyczny, rozbudowę zaplecza surowcowego, w tym obejmującego przemiał zbóż. Dzięki tym inwestycjom Lubella 8-krotnie zwiększyła swoje moce produkcyjne – obecnie może produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet. Z kolei dzięki modernizacji młyna do przemiału pszenicy durum – obecnie jednego z najnowocześniejszych w tej części Europy – Lubella jako jedyny producent wyrobów zbożowych w Polsce sama mieli zboże.

Lubella jest obecnie liderem na rynku makaronów z 33 proc. udziałem, wiceliderem na rynku płatków śniadaniowych i czołowym producentem w kategorii mąk (źródło: Maspex za Nielsen, MAT marzec 2018, bez PL, wartościowo). Produkty opatrzone marką Lubella trafiają do ponad 20 krajów na całym świecie. Są eksportowane m.in. do: Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Litwy, Łotwy, Kanady, Holandii, Irlandii, a także Islandii, Bośni czy Macedonii. Lubella bazuje na zapleczu surowcowym, przeważnie z polskich regionów – współpracuje z ponad 130 rolnikami. Rocznie firma skupuje ponad 100 tys. ton pszenicy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.