11.02.2021 / 11:20
StoryEditor

Makro Polska stawia na ekologiczne opakowania

Począwszy od końca 2020 roku na opakowaniach produktów Makro Chef pojawiają się nowe oznaczenia dotyczące postępowania z pustymi opakowaniami (fot. Makro Polska)
Produkty wybranych marek własnych z oferty Makro Polska zyskują nowe, bardziej ekologiczne opakowania. Można je już znaleźć na półkach w halach sieci w całym kraju.

Codzienne, świadome zakupy to jeden z najlepszych sposobów na okazanie troski o naszą planetę. Less waste i zero waste, dokonywanie rozsądnych wyborów, co do ilości i jakości zakupów, ograniczanie śladu węglowego, dzięki wybieraniu produktów lokalnych i sezonowych – te trendy wpisały się już na stałe do zachowań konsumenckich. Klienci zwracają większą uwagę na jakość i walory odżywcze produktów, a także na warunki, w jakich żywność jest produkowana. Równie ważne jest ekologiczne opakowanie. Dlatego Makro Polska proponuje kolejne rozwiązania, aby uczynić zakupy jeszcze bardziej eko.

– Ekologiczne kupowanie to nie tylko sam produkt i jego pochodzenie, ale także opakowanie i to, co dzieje się z nim, kiedy przestaje być nam potrzebne – mówi Sławomir Leszczyński,  menadżer pionu - marka własna, koncentraty spożywcze i artykuły świeże w Makro Polska. – W związku z tym szczególną uwagę zwracamy na to, aby opakowanie towarów z portfolio marek Makro spełniały wysokie standardy dbałości o czystość planety.

Począwszy od końca 2020 roku na opakowaniach produktów Makro Chef pojawiają się nowe oznaczenia dotyczące postępowania z pustymi opakowaniami. Dzięki piktogramom klienci mogą szybko sprawdzić, do którego pojemnika powinno ono trafić. Kolory piktogramów umieszczanych na opakowaniach są zgodne z kolorami oznaczeń obowiązujących w systemie segregacji odpadów, a opisy informują, jak postępować z poszczególnymi elementami opakowań. Nowe oznakowanie jest systematycznie wprowadzane na opakowaniach wszystkich produktów marek własnych sieci Makro, dostarczanych do hal przez krajowych dostawców.

Makro Polska stale poszerza także asortyment produktów ekologicznych. W portfolio marki Makro Chef można znaleźć szeroką gamę sezonowych owoców i warzyw oraz wysokiej jakości ziół doniczkowych. Produkty te spełniają najwyższe ekologiczne standardy, również w przypadku opakowań, redukując ilość plastiku wprowadzaną do środowiska naturalnego. W ofercie sieci znaleźć można 19 ziół doniczkowych BIO oraz zawsze szeroki wybór świeżych BIO warzyw i owoców w zależności od sezonu. Produkty te posiadają na opakowaniu symbol certyfikatu – zielonego listka z 12 gwiazdkami.

wiadomoscihandlowe.pl
09.12.2025 / 14:47
StoryEditor
Centra handlowe nad kreską. Czy Polacy wyłączyli tryb oszczędzania?
Obroty w centrach handlowych wzrosły w październiku br. o 4,3 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej, podczas gdy odwiedzalność drgnęła tylko nieznacznie, bo o 0,4 proc. (fot. Shutterstock)

Październik był kolejnym miesiącem z rzędu, w którym centra handlowe zanotowały wzrost obrotów i odwiedzalności rok do roku – wynika z najnowszych danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH). Jakie branże i typy centrów miały najlepsze wyniki?

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) opublikowała dane dotyczące wyników centrów handlowych za październik 2025 r. Wskazują one, że w porównaniu z analogicznym miesiącem ubieg...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 18:25
StoryEditor
Orlen z samoobsługowym sklepem przystacyjnym. Klientom pomoże... cyfrowy awatar
Na zdj. stacja Orlenu (fot. AxOst/Shutterstock)

Pierwszy samoobsługowy sklep przy stacji paliw został otwarty przez Orlen w czeskiej miejscowości Panenský Týnec, 50 km od Pragi. Nowością dla klientów sklepu działającego przy autostradzie jest też cyfrowy awatar, który pomaga w zakupach.

- Konsekwentnie rozwijamy ofertę pozapaliwową. Gastronomia, convenience i budowanie lojalności klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają markę Orlen w regionie, a liczba trans...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. grudzień 2025 21:53