14.01.2014/10:52

Makro rośnie, słabe wyniki Reala

W pierwszym kwartale bieżącego roku Metro Group otworzyło łącznie 36 placówek w 9 krajach – podaje serwis gazeta.pl.

Sprzedaż Grupy w pierwszym kwartale roku obrotowego 2013/2014 wyniosła 18,7 mld euro, co oznacza spadek o 3,3 proc. w stosunku ubiegłego kwartału. Sprzedaż like for like spadła o 0,2 proc. Dobrze radziły sobie rynki Europy Wschodniej (polski, rosyjski, turecki), w Niemczech i Europie Zachodniej sprzedaż spadła. Sieć Real zanotowała sprzedaż na poziomie 2,6 mld euro, co oznacza spadek o ponad 15 proc. i 1,9 proc. like for like. Real w Niemczech wykazał sprzedaż na poziomie 2,2 mld euro czyli spadek o 2 proc. like for like. Spadek sprzedaży w Niemczech Grupa tłumaczy m.in. wysoką konkurencją ze strony dyskontów. W bardzo dużym stopniu za słabe wyniki Reala odpowiada kurcząca się sprzedaż koncernu w jego polskich hipermarketach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.