24.05.2018/09:32

Makro z własną marką wina

Makro Polska jako pierwsza sieć handlowa w kraju wprowadziła do stałej oferty polską markę wina produkowaną na wyłączność. Linia Papkin produkowana jest przez lubuską winnicę Saint Vincent. Na półkach hal znajdują się wina ze szczepu Riesling i Regent.

Produkowane na wyłączność dla sieci hurtowni MAKRO Polska wina Papkin dostępne sąw dwóch rodzajach. Na klientów czekają: półwytrawne białe wino ze szczepu Riesling i delikatnie wytrawne czerwone wino z hybrydowego szczepu Regent. Wina produkowane są przez producenta Agronomik Polska w winnicach Saint Vincent w Borowie Wielkim w województwie lubuskim.

Winnica Saint Vincent powstała w 2009 roku, aby kontynuować wielowiekowe tradycje winiarskie regionu dolnośląskiego. Należąca do Lubuskiego Szlaku Wina i Miodu winnica prowadzona jest zgodnie ze sztuką winiarską.

By otrzymać aromatyczne i przyjemne bukiety, do produkcji wina Papkin zostały wybrane najlepsze odmiany, którym odpowiadają warunki klimatyczne i glebowe regionu lubuskiego. Grona są zbierane i selekcjonowane ręcznie oraz odpowiednio przewożone tak, by uniknąć uszkodzenia czy utlenienia. Fermentacja prowadzona jest pod ścisłą kontrolą, co pozwala zachować w winie Papkin wszystkie jego aromaty.

Nazwa wina produkowanego dla MAKRO Polska pochodzi od bohatera komedii „Zemsta” Aleksandra Fredry – szlachcica Papkina. Podobnie jak ta znana i lubiana postać sarmaty, wino jest zestawieniem kontrastów: figlarności i luksusu oraz innowacyjności i zakorzenienia w tradycji – zarówno tradycji regionu, z którego pochodzi, jak i sztuki winiarskiej.

Dzięki swojej nazwie, pochodzeniu i procesowi produkcji wino Papkin stanowi kwintesencję spuścizny kultury polskiej. Łączy bowiem w sobie historię, literaturę, regionalność i enologię.

Białe i czerwone wina Papkin dostępne są w atrakcyjnych cenach dostosowanych do potrzeb polskiego rynku gastronomicznego. Wina świetnie uzupełnią smak serwowanych dań, zwłaszcza z kuchni polskiej – czerwone pasuje do czerwonych mięs i ser, a białe do potraw z drobiu, ryb i sałatek. Natomiast butelki z minimalistycznymi i eleganckimi etykietami z rysunkiem polskich maków z pewnością zwrócą uwagę gości lokalu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.