03.01.2023/12:07

Marc Dherment, Grupa Muszkieterów: Udział marek własnych w sprzedaży Intermarche powinien wkrótce przekroczyć 20 proc. [WYWIAD]

Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów: Poszukujemy pewnego punktu równowagi, nie chcemy, żeby marki własne zdominowały nasze półki, to nie jest nasza filozofia. One mają być odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów. Te potrzeby są jednak różne i dlatego naszym zadaniem, jako marki supermarketów, jest skonstruować ofertę, która zadowoli wszystkie segmenty konsumentów. W tym zakresie ważna będzie współpraca z dostawcami na wielu poziomach. Liczymy na ich proaktywną postawę.

Jak będzie się rozwijać ta oferta marki własnej w Intermarché?

Nadrabiamy obecnie pewne opóźnienie i staramy się dostosować naszą ofertę do najlepszych na rynku w tym zakresie. Obecnie dane dotyczące udziału marek własnych na rynku polskim są bardzo mocno zawyżone przez bardzo wysoki udział segmentu dyskontów, które w swojej ofercie mają przynajmniej 60 proc. private labels. Trzeba patrzeć na poszczególne kanały osobno, co nie zmienia faktu, że powinniśmy równać do najlepszych. Oczywiście nie będziemy się ścigać z dyskontami pod kątem struktury marek własnych, bo nasze modele biznesowe znacznie się różnią.

Poszukujemy pewnego punktu równowagi, nie chcemy, żeby marki własne zdominowały nasze półki, to nie jest nasza filozofia. One mają być odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów. Te potrzeby są jednak różne i dlatego naszym zadaniem, jako marki supermarketów, jest skonstruować ofertę, która zadowoli wszystkie segmenty konsumentów. W tym zakresie ważna będzie współpraca z dostawcami na wielu poziomach. Liczymy na ich proaktywną postawę.

Zatem jak duży, docelowo, będzie średni udział marki własnej w waszej sieci? Chodzi mi średnią.

Szacujemy, że w najbliższej perspektywie udział marek własnych w naszej sieci powinien przekroczyć 20 proc. To będzie pierwszy etap w kierunku dalszego wzmocnienia tej półki produktów, a przede wszystkim odpowiedź na rosnące oczekiwanie konsumentów w dobie spadającej siły nabywczej.

Ile czasu zajmie wam korekta opóźnienia we wdrażaniu strategii marki własnej?

Strategia jest w pełni zdefiniowana, a wszystkie kategorie są określone. Mamy przygotowane szaty graficzne dla każdej serii. Obecnie trwa już praca na poziomie operacyjnym, gdzie kreowane są poszczególne produkty. W 2023 r. te zmiany się staną już w pełni widoczne, a w trakcie roku powinniśmy osiągnąć znaczny poziom nasycenia oferty marką własną w nowej odsłonie. Wraz z ambitnym pozycjonowaniem cenowym naszych marek własnych, powinniśmy szybko obserwować wpływ strategii w strukturze udziałów sprzedaży.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także