18.04.2016/09:19

Mariusz Kulik, KiK: Tworzymy dogodną przestrzeń na rodzinne zakupy

- Nasze sklepy to nie tylko galerie handlowe. Owszem, wydają się one dobrym wyborem, ponieważ chcemy być blisko klienta, ale nie jedynym. Nasze sklepy znajdują się również w retail parkach, czy lokalach w centrum miasta, co na pewno jest dodatkowym atutem. - Mariusz Kulik, dyrektor generalny sklepów KiK w Polsce.

W ubiegłym roku firma KiK przekroczyła liczbę 100 sklepów w Polsce. Czy w innych krajach KiK też rozwija się z takim powodzeniem?

Aktualnie oprócz Polski działamy na terenie Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowenii, Słowacji, Chorwacji i na Węgrzech. Możemy pochwalić się liczbą ponad 3,2 tys. sklepów, więc myślę, że tutaj również mówimy o sukcesie. Nie chcemy jednak świętować zbyt szybko. Musimy pozostać skupieni, bo naszym celem jest ciągłe doskonalenie oraz ekspansja i to na nich się koncentrujemy. Jeśli chodzi o rozwój marki w poszczególnych krajach to niewątpliwie jest on zależny od wielu czynników. Oczywiście, aby być świadomym zagrożeń, jakie występują na danym obszarze, konieczne są szczegółowe badania i analizy rynku, rozpoznanie potrzeb klientów, ale też poznanie konkurentów.

W jakich lokalizacjach KIK będzie rozwijał sieć? Preferowane będą centra handlowe?

Nasze sklepy to nie tylko galerie handlowe. Owszem, wydają się one dobrym wyborem, ponieważ chcemy być blisko klienta, ale nie jedynym. Nasze sklepy znajdują się również w retail parkach, czy lokalach w centrum miasta, co na pewno jest dodatkowym atutem. Poszukujemy przede wszystkim dogodnych oraz atrakcyjnych lokalizacji, ponieważ odgrywają one bardzo dużą rolę i przekładają się na efekty naszej działalności. Zwracamy również uwagę, aby każdy ze sklepów dysponował powierzchnią minimum 550 mkw. Dzięki temu wszystkie miejsca w lokalu są dobrze dostępne, nawet dla matek spacerujących z wózkami.  Zależy nam, żeby stworzyć dogodną przestrzeń na rodzinne zakupy. Do tej pory udawało nam się to z sukcesem.

Jak wyglądają plany dotyczące otwarć nowych sklepów?

KiK zamierza otworzyć kolejne sklepy w tym roku. Interesują nas miasta powyżej 15 tys. mieszkańców. Nie wykluczamy jednak indywidualnych wyborów, zależnych od rozmieszczenia. Do tej pory mieliśmy w Polsce niewiele sklepów przy ulicach handlowych, ale liczymy, że również w takich miejscach będziemy teraz rozwijać nasz koncept. Tak jak wspomniałem, na każdy aspekt działalności firmy staramy się spojrzeć z dystansem – wtedy mamy możliwość dostrzeżenia wszelkich szans i zagrożeń. Tak też jest w przypadku doboru nowych lokalizacji.

Informacja na temat sieci KIK: Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3 200 sklepów na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier i Chorwacji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.