19.05.2020/11:44

MarketVita - nowa sieć handlowa oparta o sklepy dawniej wchodzące w skład sieci Spar

MarketVita to jeden z najnowszych szyldów sklepowych, jakie pojawiły się na polskim rynku handlu spożywczego. Pod tym logo działa dziś 11 sklepów, które funkcjonowały pod logo Spar w czasach, gdy operatorem tej drugiej sieci był Bać-Pol - wynika z informacji przekazywanych przez firmę.

Placówki MarketVita ulokowane są w Rzeszowie (2 sklepy), Krakowie (3 sklepy), Babicy, Błażowej, Bratkowicach, Nowym Kamieniu, Limanowej oraz Kasince Małej. Jeszcze pod koniec 2019 r. spółka MarketVita posiadała tylko 5 sklepów (o powierzchni od 180 mkw. do 471 mkw.), a wszystkie z nich wchodziły wtedy w skład sieci Spar. Wkrótce po rozwiązaniu konfliktu między Spar Group z RPA a Bać-Polem (i jego spółką zależną Spar Polska) o to, kto ma prawo do rozwoju szyldu Spar w Polsce (korzystnym dla pierwszego z wymienionych podmiotów), sklepy MarketVity zmieniły szyldy, nie przechodząc tym samym pod skrzydła Spar Group.

Siecią MarketVita zarządza dziś spółka o identycznej nazwie, z siedzibą w Rzeszowie. Jak dowiadujemy się z lektury sprawozdania z działalności zarządu MarketVity, w 2019 r. głównym udziałowcem spółki był Piotr Wilk. Z kolei od 19 marca 2020 r. 100 proc. udziałów posiada Iwona Zagól, znana m.in. z roli członka rady nadzorczej Marspol Grupy, prokurenta w Reszce, czy głównego udziałowca w Orzełku. Prezesem zarządu MarketVity od 2 stycznia 2019 r. jest Renata Michno.

Ze sprawozdania MarketVity dowiadujemy się, że spółka w 2019 r. odnotowała przychody netto ze sprzedaży rzędu ok. 18,9 mln zł i wygenerowała 101,9 tys. zysku ze sprzedaży oraz 103,43 zł zysku netto. Na koniec grudnia spółka zatrudniała 61 osób. W sprawozdaniu zapisano też, że obsługa księgowa spółki "jest prowadzona i nadzorowana" przez znajdującą się w restrukturyzacji spółkę Bać-Pol.

- Spółka Marketvita rozpoczęła swoją działalność w styczniu 2019 roku - czytamy w sprawozdaniu. - Początkowe działania zarządu oraz pracowników były skoncentrowane na pozyskaniu dostawców oraz zapewnieniu odpowiedniej oferty towarowej dla klientów. Już w pierwszych tygodniach działalności spółka uzyskała koncesje na sprzedaż napojów alkoholowych, które stanowią ważną grupę asortymentową w sprzedaży sklepów spożywczych - wskazano.

Jak podkreśla zarząd MarketVity, "w pierwszych miesiącach działalności w spółce wdrożono motywacyjny system wynagradzania pracowników. Oprócz wynagrodzenia zasadniczego i obligatoryjnych dodatków, wynikających z Kodeksu Pracy, zostały wprowadzone 2 rodzaje premii uznaniowych: za bezabsencyjność oraz za realizację planów obrotowych. Kierownicy sklepów dodatkowo wynagradzani byli za uzyskanie dobrych wskaźników strat z działalności operacyjnej".

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • leszek 20.05.2020

    chyba przesada ze to nowa siła. nie wroże sukcesu jak zostana sami . to nie ten czas no ale troche sie oderwali od rzeczywistosci i trudno zaakceptować porażkę..jak się Leszek B nie uniesie dalej nadmierną ambicją i nie przystąpi do innej sieci ze swoimi sklepami to słabo nie widzę..

  • Froter 19.05.2020

    Z takim logo i brandingiem to sukcesu nie wróżę. Bliżej im do lewiatana niż światowych dobrych brandów

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.