20.03.2017/10:32

Marki własne generują tylko 2 proc. przychodów Dino

Sprzedaż produktów pod marką własną w 2016 r. wygenerowała jedynie 2 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy Dino. Sieć szykująca się do debiutu na warszawskiej giełdzie kontynuuje strategię oferowania klientom produktów markowych.

- Grupa Dino przyjęła politykę ścisłej współpracy z polskimi producentami będącymi właścicielami marek regionalnych, dzięki czemu może zapewnić swoim klientom tańszą alternatywę dla wiodących marek krajowych i światowych - tłumaczy swoją strategię supermarketowa sieć.

Dino w prospekcie emisyjnym podkreśla, że marki własne w ofercie sklepów grupy "często pełnią funkcję produktów o dobrej relacji ceny do jakości, analogiczną do funkcji produktów marek własnych oferowanych przez innych sprzedawców detalicznych artykułów spożywczych, w szczególności sieci dyskontowych".

Władze sieci Dino nie planują większych inwestycji w rozwój portfolio produktów pod marką własną. Przedstawiciele sieci Dino podkreślają, że produkty markowe - które głównie oferują sklepy Dino - bardzo mocno zbliżyły się pod względem poziomu cen do produktów private label. Szymon Piduch, prezes sieci dodaje, że produkty marki własnej mogą pojawić się w tzw. niszach produktowych, w które nie opłaca się wchodzić producentom wyrobów markowych.

W wyliczeniach, że private label generuje tylko 2 proc. przychodów ze sprzedaży Dino, nie zostały uwzględnione produkty Agro-Rydzyny - należącego do Dino producenta mięsa, drobiu i wędlin, którego produkty dostarczane są do sklepów grupy codziennie od poniedziałku do soboty. Warto podkreślić, że są to produkty "na wyłączność" dostępne jedynie w sklepach tej jednej sieci.

- Posiadanie zakładu mięsnego prowadzonego przez Agro-Rydzynę umożliwia Grupie Dino bezpośrednią kontrolę
nad jakością i świeżością mięsa, drobiu i wędlin, które zdaniem Zarządu są istotnym wyróżnikiem oferty sklepów
Grupy Dino w porównaniu z konkurencją i wpływają na decyzje wielu klientów co do wyboru sklepu Grupy
Dino jako miejsca na codzienne zakupy - tłumaczy Dino.

W 2016 roku mięso, drób i wędliny odpowiadały za 16 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy Dino.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.