Marta Koziarz, DevaGroup: Amazon to dla polskich firm zagrożenie, ale i szansa [KOMENTARZ]
Trudno prognozować, czy Amazon odbierze klientów portalowi Allegro i innym polskim sklepom. Dla biznesów Amazon to szansa na wyjście z ofertą za granicę – uważa Marta Koziarz, szefowa działu SEM w DevaGroup.
– Pojawienie się serwisu Amazon.pl na pewno będzie dużą zmianą dla polskiej branży e-commerce, a szczególnie dla naszego rodzimego Allegro, które działa bardzo podobnie do wchodzącego na rynek konkurenta. Obecnie w Polsce możemy kupować produkty wystawione na zagranicznych wersjach Amazona, natomiast wielu konsumentów sceptycznie podchodzi do takich zakupów. Powstanie polskiej wersji serwisu może ich zachęcić do korzystania z usług platformy – analizuje Marta Koziarz.
– Trudno jednak powiedzieć czy i ilu klientów stracą e-sklepy oraz Allegro. Musimy bowiem pamiętać, że w ostatnim roku sprzedaż online w Polsce odnotowała duży wzrost i ten trend nadal się utrzymuje, więc mamy też coraz więcej kupujących przez internet – kontynuuje ekspertka DevaGroup.
– Amazon oczywiście może być zagrożeniem dla polskich serwisów, ale z drugiej strony również szansą. Dużym wyróżnikiem Amazon.pl będzie prosty sposób sprzedaży produktów za granicę i możliwe, że sklepy będą decydować się na korzystanie właśnie z tej opcji, zamiast tworzyć własne platformy zagraniczne. Biorąc pod uwagę popularność Amazona w innych krajach, może to być dobry sposób dla firm na rozpoczęcie sprzedaży poza naszymi granicami podsumowuje Marta Koziarz.
14