23.08.2019/11:32

Martin Behan, szef Tesco w Polsce nt. planowanych zwolnień pracowników

Martin Behan, dyrektor zarządzający sieci Tesco w Polsce poinformował w oficjalnym liście do pracowników sieci, że zakończony został etap konsultacji w procesie zwolnień grupowych. Jak już pisał portal wiadomoscihandlowe.pl, 20 sierpnia w Krakowie odbyło się ostatnie spotkanie w ramach zwolnień grupowych między władzami Tesco a związkami zawodowymi. Strony nie doszły do porozumienia. Tesco ogłosi teraz regulamin zwolnień grupowych i rozpocznie likwidację 2 tys. miejsc pracy.

Martin Behan, zapewnił, że Tesco chce „zapewnić pełne wsparcie dla osób, które w wyniku zmian zmieniają swoje stanowiska pracy lub opuszczają naszą firmę.”  (...) Szef polskiego oddziału Tesco podkreślił, że „jak zawsze w takich przypadkach, priorytetem dla firmy pozostaje zminimalizowanie liczby osób, które zakończą pracę w Tesco. Jeśli tylko będzie to możliwe, chcemy oferować pracownikom inne stanowiska w naszych strukturach.”

Dodał, że „opierając się na przepisach prawa, chcemy zapewnić, że wszystkie osoby, które zakończą pracę w Tesco w ramach procesu zwolnień grupowych, otrzymają odpowiednie wsparcie, w tym także dodatkowe świadczenie ze strony pracodawcy.”

Wskazał, że szczegóły dotyczące świadczeń przysługujących pracownikom znajdują się w regulaminie zwolnień grupowych zwolnień grupowych. „Kluczowe punkty regulaminu dotyczą odpraw, których wysokość, zgodnie z prawem, zależna jest od stażu pracy – oraz dodatkowego świadczenia, wypłacanego w przypadku rozwiązania umowy za porozumieniem stron i 100 proc. obecności, zgodnie ze szczegółami regulaminu. Koleżanki i koledzy, którzy zostaną objęci procesem, a nabędą prawa do świadczenia jubileuszowego do końca roku kalendarzowego, również otrzymają to świadczenie. Założenia pakietu świadczeń są spójne i ujednolicone dla osób na stanowiskach kierowniczych i niekierowniczych, dla pracowników sklepów i biur.”

Martin Behan dodał, że zwalnianym pracownikom firma będzie również oferować wsparcie w poruszaniu się po rynku pracy. „Mam nadzieję, iż wsparcie to pomoże koleżankom i kolegom przejść przez trudny okres zmian. Chciałbym także podziękować wszystkim osobom, którzy opuszczą naszą firmę, za wszystko, co robili dla naszych klientów przez minione miesiące i lata „ – podsumował szef sieci Tesco w Polsce.

Przypomnijmy, e na początku sierpnia sieć Tesco ogłosiła, że planuje zwolnić ponad 2000 osób, w tym pracowników sklepów, ale także zatrudnionych w biurze sieci.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ TAKŻE:

Fiasko rozmów Tesco ze związkowcami! Nie ma porozumienia, zwolnienia grupowe coraz bliżej

Rozmowy między Tesco a związkowcami ws. warunków zwolnienia 2000 osób – bez porozumienia

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • OnA 03.09.2019

    Brud i syf jest i kolejki też bo nie ma kto pracować, ograniczają zatrudnienia, zwalniają/nie przedłużają umów... Jeden nie może i być na kasie, piec jednocześnie bułki, wykładać "ogródka"... Za cholerę nie da się tego zrobić... Nawet gdy były niedziele handlowe, ciężko to zrobić

  • S 24.08.2019

    Ze względu na likwidacje sklepów rozdawane są darmowe kupony 500 zł (fragment komentarza niezgodny z regulaminem forum został usunięty przez moderatora)

  • Aaaaaa 24.08.2019

    Ziom z pewnością.. A ja jednak twierdzę że brud i syf w sklepach plus coraz mniejszy asortyment i coraz mniejszą obsługą w sklepach.

  • ziom 24.08.2019

    Zlikwidowali pracujace niedziele ,to widac efekty .

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.