19.01.2020/12:14

Maxima wdraża w sklepach nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji

Litewska grupa detaliczna Maxima ogłosiła, że ​​wdrożyła szereg rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji we wszystkich swoich sklepach spożywczych, aby zapewnić lepszą obsługę klienta. Zmiany mają także pomóc w usprawnieniu operacji, zmniejszeniu kosztów prowadzenia sklepów i zrównoważeniu obciążeń pracowniczych.

Jednym z wprowadzonych rozwiązań są np. kamery wideo o wysokiej rozdzielczości, które analizują dostępność produktów na półkach sklepowych i w razie konieczności uruchamiają polecenia operacyjne. Kamery analizują także ruch w sklepie i wysyłają informacje na temat kolejek do kierowników sklepów.

Członek zarządu Maxima Latvija, Jānis Vanags, powiedział, że Maxima rośnie średnio szybciej niż rynek, a sztuczna inteligencja (AI) ma pomóc sieci operacyjnie podążać za tym wzrostem.

- Przeprowadziliśmy pilotaż sztucznej inteligencji w celu usprawnienia naszych operacji i poprawy jakości obsługi klienta w naszym flagowym sklepie, ale najwyraźniej nie osiągnęliśmy jeszcze pełnego potencjału. Wierzymy, że sztuczna inteligencja może jeszcze bardziej zmniejszyć obciążenia, radykalnie poprawić wydajność, a tym samym umożliwić dalsze obniżki cen w naszych sklepach – przekonuje Jānis Vanags.

Maxima zainstalowała również zdigitalizowany system automatycznego monitorowania dat przydatności do spożycia produktów, aby zapobiec marnowaniu żywności. Umożliwia to pracownikom sklepu szybsze rozpoznawanie artykułów spożywczych, których daty ważności zbliżają się do końca. Nowością są także elektroniczne metki.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.