11.08.2020/19:15

Mazurska Manufaktura Alkoholi chce w tym roku wejść na giełdę

Mazurska Manufaktura Alkoholi – producent kraftowych alkoholi mocnych – planuje do końca roku debiut na rynku NewConnect. W ubiegłym roku w kampanii crowdfundingowej spółka pozyskała ponad 2,5 mln zł.

Mazurska Manufaktura Alkoholi to rodzinna firma z siedzibą w zabytkowym, ponad 100-letnim browarze w Szczytnie. Spółka specjalizuje się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium. Firma wskrzesiła ponadto piwo Jurand. W ubiegłym roku było one warzone kontraktowo, obecnie trwają prace nad uruchomieniem produkcji w oryginalnym miejscu, czyli Browarze w Szczytnie.

W lipcu 2019 roku spółka pozyskała w ramach kampanii prowadzonej na jednej z platform crowdfundingowych 2,54 mln zł od ponad 1000 nowych akcjonariuszy. Plasuje ją to w pierwszej dziesiątce największych emisji crowdfundingowych w Polsce. – Od tego czasu zrealizowaliśmy większość zakładanych celów, wśród których priorytetowe było doposażenie zakładu, zwiększenie skali produkcji, a także rozwój oferty o produkty kraftowe. Dodatkowo, w ramach ponadprogramowych działań, wprowadziliśmy na rynek linię produktów dezynfekujących pod marką MM Hygienic, a także stworzyliśmy i wprowadzili gamę importowanych kraftów: szkockiej whisky, ginu i dwóch rodzajów rumów karaibskich. Nasz zakład został wpisany na listę oficjalnych rozlewni wspomnianych produktów – mówi Jakub Gromek, prezes zarządu Mazurskiej Manufaktury Alkoholi.

Od momentu sprzedaży akcji Manufaktura stawia na regularną i transparentną komunikację z akcjonariuszami, którzy zgodnie z początkowymi założeniami tworzą silną społeczność wokół marki. Zarząd zaangażował ponadto do codziennej działalności spółki część swoich akcjonariuszy, korzystając z ich opinii i wiedzy eksperckiej. – Spółka ma realne, ale i ambitne plany długoterminowego rozwoju. Do Polski dopiero dociera fala popularności alkoholi kraftowych, co daje szansę na stabilny, długoterminowy wzrost wartości spółki. Pierwszy rok działalności operacyjnej pokazał także, że Manufaktura potrafi się dostosować do zupełnie nowej sytuacji rynkowej, dyktowanej przez pandemię koronawirusa. Dzięki ekspresowej reakcji i stworzeniu marki MM Hygienic firma wyszła obronną ręką z potencjalnego kryzysu – mówi Marek Stoiński ekspert ds. finansów korporacyjnych z ponad 20-letnim doświadczeniem rynkowym oraz akcjonariusz MMA.

Kolejny kamień milowy na drodze rozwoju Mazurskiej Manufaktury Alkoholi to debiut na prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych rynku NewConnect. Poza symbolicznym wprowadzeniem firmy w następny etap profesjonalizacji, wejście na GPW ma także stanowić dla akcjonariuszy Manufaktury opcję zyskownego wyjścia z inwestycji. Spółka podpisała w lipcu umowę z Domem Maklerskim INC SA, który pracuje już nad przygotowaniem Manufaktury do tegorocznego wejścia na GPW. Zanim to jednak nastąpi, firma ma jeszcze w planach dodatkową emisję akcji serii E na platformie Crowdconnect, jako że w tej chwili rozproszenie akcji nie jest wystarczające, by uzyskać zielone światło na NewConnect. Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na uruchomienie produkcji piwa Jurand w zabytkowym Browarze w Szczytnie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także