25.10.2012/20:53

Meble do sprzedaży alkoholi mocnych i wina

Czy w przypadku takiego handlowego samograja, jak alkohole mocne, nie trzeba przykładać dużej wagi do ekspozycji? Wręcz przeciwnie. Dzięki odpowiednim meblom stoisko z tym asortymentem może zostać wizytówką sklepu i przyczynić się do odczuwalnego wzrostu obrotów.

Stało się tak m.in. w zabrzańskim hipermarkecie Real, który dotarł do finału tegorocznej edycji konkursu Market Roku, organizowanego przez „Wiadomości Handlowe”. W trakcie remodelingu powiększono tam stoisko z alkoholami a także zainwestowano w nowe meble i oświetlenie. Widoczne gołym okiem zmiany oraz poszerzenie asortymentu przełożyły się na zwiększenie sprzedaży i poprawę wyników całej placówki. Eleganckie stoisko z alkoholem było również jednym z atutów kolejnego tegorocznego finalisty – społemowskiego supermarketu Szymonek w Zakopanem.

Metal imitujący drewno

W sklepie do ekspozycji wódek i win premium zastosowano metalowe regały obudowane eleganckimi płytami w ciemnym kolorze. Półki zwieńczono stylizowanymi frontami z płyty laminowanej, dodano pionowe listwy ozdobne oraz dolne cokoły, dzięki czemu regały sprawiają wrażenie wykonanych z drewna. – Zachowując solidną metalową konstrukcję, osiągnęliśmy ciekawy efekt wizualny – mebel jest przystosowany do większych obciążeń i jednocześnie elegancko się prezentuje – opisuje Jolanta Hytkowska z firmy ABM, odpowiedzialnej za realizację stoiska. W celu podkreślenia walorów eksponowanych produktów, u góry zastosowano oświetlenie z ciepłą barwą światła (każdą z półek można ponadto doświetlić oszczędnym i efektownym oświetleniem LED), a opisy na regałach wykonano z kontrastowej płyty w jasnym kolorze.

Wzmacniane przednią nogą

– Wyposażenie stoiska uzupełniają gondole wykonane w całości z płyty laminowanej, które mają ukośne półki przeznaczone przede wszystkim do ekspozycji win. Takie ciągi tworzą bardzo efektowną zabudowę środkowej części stoisk alkoholowych. Natomiast narożniki regałów przyściennych można zamknąć płytą laminowaną, na której znajdzie się logo sklepu, haki na torby reklamowe lub lustra optycznie powiększające przestrzeń sklepu. Inną możliwością jest zamontowanie tam wąskich półek pozwalających wyeksponować po jednej butelce alkoholu – opisuje przedstawicielka ABM. Regały zostały zaprojektowane w ten sposób, by komponowały się z witrynami do prezentacji wyrobów tytoniowych i akcesoriów. Ponadto w ofercie ABM znajdują się wzmocnione regały metalowe do zabudowy w ciągu przyściennym, przeznaczone do większych obciążeń.
Jak przestrzega Piotr Kraśnicki z firmy A5 Creation (Rasec Retail), przeglądając oferty producentów mebli warto mieć na uwadze, że butelki z alkoholami są stosunkowo ciężkie, dlatego przed podjęciem decyzji o zakupie trzeba poznać dopuszczalne obciążenie każdej z półek. Detaliści, przedkładający maksymalne zatowarowanie dostępnej przestrzeni nad jakość ekspozycji, mogą wybrać tzw. regały dyskontowe, czyli wzmacniane nogą przednią, która zapobiega nadmiernym ugięciom półek z towarem.

Ciemny, czyli elegancki

W przypadku mebli do ekspozycji alkoholu bardzo ważny jest ich kolor. – Przyjęło się, że strefy sprzedaży alkoholu mają ciemną kolorystykę, stwarzającą wrażenie ekskluzywności. Wśród kolorów dominują więc czernie, grafity, odcienie brązu oraz kolory z tzw. efektem młotkowym, których powłoka jest wytrzymalsza i bardziej odporna na ciągły kontakt z butelkami – mówi Piotr Kraśnicki. Bardzo często w meblach powstających dla produktów premium stosuje się lustrzane ścianki tylne oraz podświetlanie półek. – Te proste zabiegi pozwalają niewielkim kosztem optycznie powiększyć liczbę eksponowanych butelek z alkoholem i spotęgować wrażenie maksymalnego upakowania półek droższym towarem – opisuje przedstawiciel firmy Rasec Retail.

Wiadomości Handlowe, Nr 10 (119) Październik 2012

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.