09.11.2017/15:57

Media Markt miał otwierać sklepy w rosyjskich hurtowniach Makro, ale nie ma zgody

Metro Cash&Carry zawarło umowę partnerską z Media Markt w sprawie współpracy na rynku rosyjskim. Tamtejszy urząd antymonopolowy FAS nie zaaprobował jednak warunków porozumienia – informuje portal retail.ru.

W sierpniu obie firmy – do niedawna będące częściami tego samego koncernu Metro AG – podpisały porozumienie, na mocy którego Media Markt miał do końca 2017 r. otworzyć punkty sprzedażowe we wszystkich małych placówkach Metro w Rosji. Metro C&C miało zrezygnować ze sprzedaży elektroniki użytkowej dla konsumentów i przestawić się na profesjonalny sprzęt dla hoteli, lokali gastronomicznych i firm handlowych. Obie firmy wnioskowały o zgodę rosyjskiego urzędu antymonopolowego na wdrożenie porozumienia, jednak jej nie uzyskały.

Agencja nie wyraziła zgody na ekskluzywne warunki porozumienia i zażądała usunięcia zapisów, na mocy których Metro C&C miało zagwarantować, że inne firmy, wynajmujące lokale w centrach handlowych firmy, nie będą sprzedawały takich produktów w sklepach większych niż 30 mkw.

FAS zażądał ponadto usunięcia z umowy jeszcze jednego zapisu, który zakazywał firmie Media Markt nawiązywania podobnej współpracy z innymi detalistami, działającymi na rynku rosyjskim.

Jeśli firmy nie spełnią żądań FAS, muszą się liczyć z odpowiedzialnością administracyjną oraz uznaniem transakcji za nieważną.

Źródło: retail.ru

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.