01.06.2017/09:52

Metro notuje wzrost sprzedaży. Media-Saturn imponuje 40-proc. wzrostem sprzedaży online

Po lutowej decyzji akcjonariuszy o podziale Metro Group na dwie niezależne firmy koncern po raz pierwszy opublikował kwartalne i półroczne wyniki finansowe – odrębnie dla MediaMarkt-Saturn (przyszła nazwa to Ceconomy) oraz Metro. Dane dotyczą pierwszego półrocza i drugiego kwartału roku finansowego 2016/2017. Oba okresy kończą się 31 marca 2017 r.

Po podziale Grupy Metro na dwie niezależne firmy wyniki firm handlujących elektroniką użytkową zaprezentowane zostały jako działalność kontynuowana, a wyniki hurtowni Metro (w Polsce Makro) jako działalność zaniechana. W przyszłości firmy funkcjonować będą pod nazwami – odpowiednio – Ceconomy i Metro.

Sprzedaż netto Media-Saturn nieco spadła w II kw. roku finansowego, osiągając niespełna 5.258 mln euro (rok wcześniej było 5.259 mln). W I półroczu sprzedaż wyniosła 12,15 mld euro wobec 12,14 mld rok wcześniej. Kwartalna sprzedaż LfL wzrosła o 0,3%, półroczna o 0,1%. EBIT kwartalny wyniósł -19 mln euro (rok wcześniej 38 mln euro), a półroczny 289 mln euro (rok wcześniej 342 mln).

Kwartalna sprzedaż netto Metro wzrosła o 2,4% do kwoty 8,51 mld euro (rok wcześniej 8,31 mld euro), sprzedaż półroczna wzrosła o 0,5% do kwoty 18,61 mld euro (rok wcześniej 18,51 mld euro). Kwartalna sprzedaż LfL spadła o 1,1%, a półroczna o 0,4%. EBIT kwartalny wyniósł 90 mln euro (rok wcześniej 27 mln euro), a półroczny 603 mln euro (rok wcześniej 496 mln euro).

Dział elektroniki Media-Saturn odnotował aż 40% wzrost sprzedaży online. E-commerce stanowi obecnie 12% całości sprzedaży. W celu zagwarantowania długoterminowego wzrostu, wobec presji ze strony online, firma będzie kontynuować strategię multichannel, w której ważna rolę odgrywać będzie jakość obsługi w placówkach stacjonarnych. Strategia ta uwzględnia fakt, że społeczeństwa się starzeją, gospodarstwa domowe stają się mniej liczne, a elektronika jest coraz bardziej zaawansowana technicznie, w związku z czym wysokiej jakości obsługa w handlu stacjonarnym może przyciągać nowych konsumentów i stanowić przeciwwagę dla wygody zakupów online.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.