20.08.2019/14:52

Metro testuje nową aplikację

Grupa Metro testuje FreshIndex, czyli aplikację określającą datę ważności produktów. W ten sposób operator chce walczyć z marnotrawieniem żywności – informuje serwis gondola.be.

Jak podaje niemiecki Handelsblatt, aplikacja, która jest obecnie testowana w 5 niemieckich miastach, zostanie wydana dopiero w przyszłym roku. Metro chce z jej pomocą ograniczyć skalę marnowania żywności. Twórcy aplikacji wskazują, że w koszu często lądują produkty o wciąż dobrej jakości, tylko dlatego, że upłynął termin przydatności do spożycia podany na opakowaniu.

FreshIndex ma określać datę ważności produktów do spożycia na podstawie setek danych. Metro planuje osiągnąć cel polegający na ograniczeniu o połowę marnowania żywności do 2025 roku (względem 2016 roku). Operator chce również zmniejszyć koszty związane z marnotrawieniem żywności.

Metro opracowało aplikację we współpracy ze start-upem Tsenso. Co ciekawe, projekt jest finansowany przez niemiecki rząd.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.