Metro uruchomi dostawę ze wszystkich sklepów w Rosji
Metro uruchamia dostawę produktów w kolejnych miastach. Firma planuje, że do 25 czerwca br. usługą dostawy obejmie wszystkie miasta, w których prowadzi działalność. W maju w szczycie dziennej sprzedaży obsłużono łącznie 18 tys. zamówień.
Jak poinformowała firma, do końca czerwca 2020 roku Metro stanie się siecią dystrybucyjną, która obsłuży dostawy ze wszystkich swoich placówek. W większości regionów serwis dostaw rośnie średnio o 30 proc. z miesiąca na miesiąc, a niektóre regiony wykazują wyższą dynamikę. Na przykład, usługa dostawy na Syberii rozwija się w 50 - proc. tempie z miesiąca na miesiąc.
Wśród nowych miast, w których uruchomiono dostawę ze sklepów w maju są Władykaukaz, Sterlitamak, Nabierieżnyje Czełny, Lipieck, Magnitogorsk, Noworosyjsk, Biełgorod, Smoleńsk, Czeboksary i Orioł.
Średnie obciążenie wszystkich usług dostawy b2b2c Metra tej wiosny wyniosło około 14,5 tys. zamówień dziennie.
W kwietniu około 30 proc. klientów Grupy Makro składało zamówienia online za pośrednictwem witryny i aplikacji mobilnej Metro. Przypomnijmy, że sklep internetowy Metro został uruchomiony w lutym 2019 roku. To zintegrowana platforma, która działa on we współpracy z serwisami marketplace - SberMarket. Igooods, Savetime i Zakaz.ru. Współpracują one z Metro w ramach schematu b2b2c, będąc jednocześnie bezpośrednimi klientami firmy.
„Metro rozpoczęło proces aktywnego wprowadzania sprzedaży internetowej w lutym 2019 r. Wraz z uruchomieniem dostawy z własnej strony internetowej. Pierwotnie zbudowaliśmy model ecomm za pośrednictwem usług partnerów. Takie podejście zapewnia duży zasięg, wielkość dostaw i rozwój tego kanału w krótkim czasie. Od początku roku kalendarzowego 2020 Metro prawie trzykrotnie zwiększyło udział sprzedaży b2b2c w ogólnej strukturze sprzedaży firmy. Plany na przyszłość obejmują zwiększenie liczby partnerstw z dostawcami” – skomentował Martin Schumacher, CEO Metro w Rosji.
22