Michał Kruk, Dan Cake Polonia: marki własne i producenckie mogą zdrowo koegzystować
Utrzymanie zdrowego balansu między produkcją marek własnych i marek producenckich to konieczność. W naszym przypadku balansuje się to na poziomie 60 proc. vs 40 proc. na korzyść marki producenckiej – mówi Michał Kruk, dyrektor sprzedaży firmy Dan Cake Polonia.
Zdaniem eksperta tak rozłożone proporcje są bezpieczne dla producenta. Stać go i na inwestycje, i na rozwijania świadomości marki wśród konsumentów. – Zagrożenie ze strony marki własnej pojawia się wówczas, gdy bilans produkcyjny jest przekroczony i producent sprowadza się do roli usługodawcy – dodaje Kruk
Kruk, pytany o to, jak przebiega współpraca producenta i sieci handlowej przy tworzeniu produktów marek własnych mówi, że wszystko zależy od świadomości zleceniodawcy. – Niektóre sieci handlowe są zorientowane wyłącznie na cenę, inne oczekują produktów, dzięki którym będą mogły się wyróżnić. Zdarzają się kontrahenci, którzy od początku do końca współpracują z nami przy tworzeniu produktów, oni są otwarci na innowacje. Wbrew pozorom, takich odbiorców jest niewielu – stwierdza Michał Kruk.
Jego zdaniem jakość produktów marek własnych i produktów marek producenckich powinna podlegać tym samym standardom.