21.02.2017/22:42

Mid Europa chce zamknąć sprzedaż Żabki funduszowi CVC w II kw.

Firma Mid Europa Partners sprzedała spółkę detaliczną Żabka Polska funduszowi inwestycyjnemu CVC Capital Partners. Transakcja musi zostać jeszcze zatwierdzona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Mid Europa spodziewa się zamknąć sprzedaż największej sieci convenience w Polsce jeszcze w II kw. 2017 r.

Sprzedaż sieci Żabka jest największą transakcją w historii polskiego sektora detalicznej sprzedaży żywności. Fundusz nie podał wartości transakcji, ale eksperci szacowali, że może ona sięgnąć 5 mld zł.

Przedstawiciele Mid Europa Partners podkreślają, że po zamknięciu transakcji sprzedaży Żabki i dodaniu kwoty, którą fundusz uzyskał ze sprzedaży czesko-słowackiej spółki medycznej Alpha Medical do inwestorów wróci ponad 1,1 mld euro.

Robert Knorr, partner zarządzający w Mid Europa Partners podkreślił, że wyjście z inwestycji w spółkę Żabka Polska było sukcesem. Jednocześnie zaznaczył, że fundusz poszukuje nadal ciekawych okazji do inwestycji w obszarze sprzedaży detalicznej w regionie Wschodniej i Centralnej Europy. Dowodem tego jest wejście firmy w inwestycję w platformę sprzedaży internetowej Allegro i rumuńską sieć supermarketów Profi.

Paweł Padusiński, partner Mid Europa podkreślił, że przez ostatnie lata fundusz rozwijał sieć sklepów Żabka otwierając ponad 500 nowych sklepów rocznie. Dodał, że Mid Europa Partners podwoił liczbę sklepów sieci, potroił przychody i prawie czterokrotnie zwiększył EBITDA spółki. - Nasze kluczowe inicjatywy obejmowały wzmocnienie relacji spółki z jej franczyzobiorcami i uruchomienie strategii handlowej zorientowanej na klienta, której celem było zaspokojenie zmieniających się potrzeb klientów – dodał Paweł Padusiński.

Zbigniew Rekusz, członek Mid Europa podkreślił ogromne kompetencje zarządu spółki i wyraził nadzieję, że będzie on równie skutecznie rozwijał firmę w nowym cyklu inwestycyjnym.

Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska komentując transakcję wskazał, że władze spółki są „podekscytowane nowymi perspektywami wzrostu, które stoją przed siecią Żabka. I zapowiedział, że spółka będzie „w dalszym ciągu dążyć do doskonałości dla swoich klientów i społeczności".

Spółka Żabka Polska zarządza obecnie siecią ponad 4500 sklepów convenience Żabka i supermarketów proximity Freshmarket.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.