10.11.2016/15:02

Między Expressem a Marketem. Carrefour Easy nowym formatem rozwijanym przez sieć w Europie

Carrefour Easy - tak nazywa się nowy format sklepu sieci Carrefour, wprowadzony w ostatnich tygodniach do Europy. Sieć rozwijana początkowo w Chinach zawitała właśnie do Belgii, gdzie otwarto dwie placówki pod tym szyldem. Najbliższe plany zakładają rozbudowanie sieci Carrefour Easy w tym kraju do 100 placówek.

Sklepy Carrefour Easy pozycjonowane będą - pod względem asortymentu oraz wielkości placówek - pomiędzy konceptami Carrefour Express i Carrefour Market. W ofercie Easy duży nacisk położony zostanie na produkty świeże, takie jak owoce i warzywa, mięso i ryby. Wewnątrz sklepu prowadzony będzie odpiek pieczywa. Obok żywności, klienci zakupią w Carrefour Easy chemię gospodarczą i kosmetyki.

- Jak sugeruje sama nazwa, Easy oferować będzie głównie świeże produkty, które ludzie codziennie będą mogli nabywać szybko i łatwo. Poprzez ten wyjątkowy koncept Carrefour odpowiada na potrzeby konsumentów chętnych do spożywania większej ilości świeżych produktów bez przepłacania za nie - komentują nowy na europejskim rynku koncept przedstawiciele Carrefoura.

Pierwszym krajem, w którym otwarto sklepy Carrefour Easy, były Chiny. Sieć rozwijana jest tam od 2015 r. i liczy obecnie kilkanaście placówek. Sklepy Carrefour Easy posiadają powierzchnię rzędu 250-500 mkw. oraz oferują między 4,5 tys. a 8 tys. produktów. Ze względu na wielkość trudno zakwalifikować Easy do grona sklepów convenience, takich jak Carrefour Express. Do sklepów Easy zdecydowanie bardziej pasuje określenie "kompaktowy supermarket".

Pierwsze belgijskie sklepy Carrefour Easy różnią się od tych działających w Chinach. Analityków "Planet Retail" opisujących jeden ze sklepów otwartych w Szanghaju zadziwił "lekko uderzający" brak produktów świeżych i wyrobów piekarniczych. Tymczasem Carrefour Easy w Europie idzie dokładnie w przeciwnym kierunku: stawia na ofertę fresh.

Jeśli koncept Carrefour Easy sprawdzi się w krajach Europy Zachodniej, być może w przyszłości wejdzie również do Polski. Najbliższe plany rozwoju francuskiej sieci handlowej na naszym rynku tego jednak nie zakładają. Carrefour i tak uchodzi jednak w Polsce za synonim multikanałowości. Firma posiada w naszym kraju ponad 800 sklepów (w tym ponad 540 franczyzowych) działających w formatach hipermarketów (Carrefour), supermarketów (Carrefour Market, olsztyński Rast), sklepów osiedlowych (zielony i pomarańczowy Carrefour Express oraz Globi) i specjalistycznych (Galerie Alkoholi).

Carrefour posiada w Polsce również własny sklep internetowy (od kilkunastu dni oferujący również żywność), 20 centrów handlowych i ponad 40 stacji paliwowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.