Guillaume de Colonges, prezes Carrefour PL: Omnikanałowość z pewnością okaże się dla Carrefour przedsięwzięciem rentownym
- Do końca roku chcemy się skupić na rozwoju platformy zakupowej w stolicy, by następnie zaimplementować ją również w pozostałych miastach. Myślę, że w następnej kolejności oferta spożywcza zostanie udostępniona mieszkańcom Śląska, Krakowa i Poznania - mówi o planach rozwoju sklepu eCarrefour.pl portalowi wiadomoscihandlowe.pl Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.
Kilkanaście miesięcy temu Carrefour ruszył z projektem sklepu internetowego z ofertą przemysłową, pod koniec ubiegłego roku została dodana oferta spożywcza. Jak Pan ocenia ten projekt, czy spełnił oczekiwania?
Jestem bardzo zadowolony z pracy, jaką wykonał w obszarze rozwoju projektu e-commerce zespół Carrefour w Polsce. Systematycznie rozwijamy asortyment produktów i zwiększamy liczbę obsługiwanych klientów.
Porównując I kw. 2016 i 2017 odnotowaliśmy prawie 70 proc. wzrost obrotów w kanale online oraz 6-krotny wzrost liczby transakcji. Cały czas pracujemy również nad konwersją w tym kanale i udało nam się ją poprawić rok do roku o 190 proc.
Projekt e-grocery obsługuje obecnie klientów z Warszawy i okolic. Jak wyglądają plany rozwoju projektu na inne miasta?
Oferta produktów przemysłowych i tekstylnych od początku planowana była jako projekt ogólnopolski, natomiast w przypadku e-grocery musimy postępować bardziej ostrożnie. Sprzedaż żywności przez internet rozpoczęliśmy od Warszawy, czyli rynku z największym potencjałem. W związku z tym, że jakość usługi jest dla nas bardzo ważna, do końca roku chcemy się skupić na rozwoju platformy zakupowej w stolicy, by następnie zaimplementować ją również w pozostałych miastach. Myślę, że w następnej kolejności oferta spożywcza zostanie udostępniona mieszkańcom Śląska, Krakowa i Poznania.
Carrefour zapowiedział uruchomienie projektu Marketplace, czyli platformy, na której będą mogły sprzedawać swoje produkty firmy, które nie dostarczają towaru do sklepów Carrefour. Czy firma rozmawia z dostawcami na temat udziału w projekcie?
Warto podkreślić, że już teraz szczególnie w trakcie promocji sezonowych (np. rozpoczęcie roku szkolnego) czy świątecznych jesteśmy największym internetowym sprzedawcą w obszarze produktów, które definiujemy jako Bazar.
W przypadku Marketplace kwestię dostawców mamy już dopracowaną, odzew z ich strony był bardzo pozytywny, co dobrze rokuje także na przyszłość. Już w tej chwili mamy podpisanych kilkadziesiąt umów ze zweryfikowanymi, sprawdzonymi partnerami Carrefour, którzy będą prezentować swoją ofertę w naszym Marketplace, a rozmowy z kolejnymi nadal trwają. Jesteśmy przekonani, że po starcie nowej platformy liczba chętnych do współpracy partnerów lawinowo wzrośnie, tworzymy bowiem nowy, atrakcyjny kanał sprzedaży dla ich produktów.
3