21.03.2017/10:38

Mila zadebiutuje na giełdzie. Prospekt emisyjny jeszcze w pierwszej połowie 2017 r.

Akcjonariusze sieci Mila podjęli decyzję o przygotowaniu oferty publicznej i debiucie giełdowym - informuje wtorkowy "Puls Biznesu". Prospekt emisyjny ma trafić do Komisji Nadzoru Finansowego jeszcze w pierwszej połowie 2017 r., ale - jak deklaruje prezes spółki, Artur Góralczyk - harmonogram debiutu na giełdzie uzależniony będzie od wielu aspektów.

"PB" donosi, że z akcjonariatu Mili chce się wycofać fundusz private equity Argus Capital. IPO to dla Mili "strategiczny priorytet". Sieć podkreśla jednak, że zgłaszają się do niej inwestorzy finansowi i strategiczni.

"PB" przypomina, że sieć Mila planowała pod koniec 2016 r. emisję 10 mln zł obligacji. Wycofała się jednak z tych planów, a potrzebne jej wtedy środki zdobyła sprzedając niektóre nieruchomości.

W 2016 r. supermarkety Mila (jest ich obecnie 188) osiągnęły prawie 1,5 mld zł obrotów. To o ok. 5 proc. więcej, niż w roku 2015. Spółka osiągnęła także dodatni wynik EBITDA. Przypomnijmy, sieć Mila wyłoniła się z Grupy Polomarket na początku 2015 r. (grupa została wtedy podzielona na sieci Polomarket i drugą, pod nowym szyldem - właśnie Milę).

Czytaj więcej w "Pulsie Biznesu".
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.