06.03.2019 / 16:22
StoryEditor

Miliony kwiatów w ofercie rosyjskich sieci handlowych

Miliony kwiatów do nabycia w sklepach detalicznych w Rosji - to główny prezent na 8 marca (fot. pxhere.com)
Miliony kwiatów do nabycia w sklepach detalicznych w Rosji. Tak handlowcy przygotowali się do zbliżającego Dnia Kobiet, który w Rosji jest dniem wolnym od pracy – czytamy w serwisie retail.ru.

8 marca w Rosji jest jednym z najbardziej lubianych dniem a kwiaty są jego nieodłącznym elementem.

W tym roku podmoskiewskie szklarnie dostarczą do sieci handlowych zlo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.11.2025 / 13:33
StoryEditor
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD]
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD] (fot. Castorama Polska)

Na rynku DIY Castorama ma obecnie więcej konkurentów niż kilka lat temu. Coraz większą rolę odgrywają dyskonty oraz e-commerce. Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl zdradza, w jaki sposób sieć zamierza rozwijać się na tym rynku.

W wywiadzie przeczytasz:

  • Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy
  • Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny
  • cenowej
  • Przyszłość handlu DIY: hiperpersonalizacja i rozwój technologii
  • Castorama chce oprzeć swój rozwój na czterech filarach
  • Jaką przewagę ma Castorama nad Allegro?
  • Jaki jest potencjał wzrostu e-commerce w branży DIY?

Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl opowiada o rynku DIY w Polsce oraz pomysłach na rozwój sieci w naszym kraju.

Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy

Jak w ostatnich latach zmienił się rynek DIY? Jakie są jego perspektywy? Niektóre koncepty czy formaty sklepów DIY, dom i ogród nieźle sobie radzą. Ale widać też wzrost e-commerce w tym segmencie.

– Rynek na pewno bardzo się zmienił. Kiedyś było 4 – 5 silnych graczy, w tym Castorama, Leroy Merlin czy Obi. Obecnie jest to już kilkunastu, w tym e-commerce, jak Allegro i Temu. W ostatnich 5 latach Allegro ogromnie wzrosło i stało się jednym z głównych graczy rynku DIY. Paradoksalnie, bo mówi się, że to nie jest branża dla e-commerce‘u. Oczywiście może nie dotyczy to wszystkich artykułów i cement nie jest w ich kręgu zainteresowania, ale kleje już tak. Podobnie jak cały obszar majsterkowania.

– Drugim rodzajem gracza, który zyskał na znaczeniu w branży DIY są dyskonterzy. Tu mamy takie podmioty jak chociażby Mrówka z grupy PSB, czy Bricomarche, który jest obecny w mniejszych miejscowościach. Do tego warto dodać chociażby Action, który oferuje wąski asortyment, ale prowadzi agresywną politykę cenową. Jest też Pepco, które wchodzi w segment dekoracyjny i Lidl, który z marką Parkside robi sporo zamieszania w segmencie elektronarzędzi.

– Wszystko to sprawia, że rynek DIY jest teraz wielokanałowy, wielopowierzchniowy. Konkurowanie na nim ceną stało się bardzo trudne, o ile nawet niemożliwe. Nie mamy żadnej gwarancji, że w danym momencie będziemy mieć konkretny produkt w najniższej cenie.

Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny cenowej

Czyli to już niekoniecznie Leroy Merlin będzie dla Castoramy konkurencją, ale może to być znacznie bliżej położone Action albo Allegro. 

– Dokładnie tak. To też oznacza zmianę w decyzjach zakupowych klienta i motywach, dla których przychodzi on do sklepu. Na pewno nie jest to już tylko cena, bo jeśli klient ten sam produkt ma w takiej samej cenie, a może nawet tańszy na Allegro, a dodatkowo może go zamówić z kanapy jednym kliknięciem i otrzymać dostawę za darmo, to on się nie pojawi w naszym sklepie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.11.2025 / 12:45
StoryEditor
Sinsay szokuje tempem otwierania nowych sklepów! Rusza 2000. placówka polskiej sieci
Sinsay świętuje otwarcie 2000. sklepu (fot. mat. prasowe)

Marka Sinsay z portfolio Grupy LPP świętuje otwarcie 2000. sklepu. Placówka ta ruszyła w kazachskim Turkiestanie. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy Sinsay dwukrotnie zwiększył skalę działalności, utrzymując średnie tempo dwóch otwarć dziennie.

LPP, polski właściciel marki Sinsay, podkreśla, że rozwój tej marki i osiągnięcie symbolicznej liczby sklepów "to dowód na zdolność skutecznego skalowania biznesu w zróżnicowa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. listopad 2025 19:30