30.03.2017/14:36

Mintel: Trend prozdrowotny grilla nie omija

Kategoria produktów przeznaczonych do grillowania i produktów uzupełniających jest bardzo szeroka i obejmuje przede wszystkim mięsa, ryby, warzywa oraz sosy i przyprawy, a także napoje i przekąski. Z uwagi na ewoluujące oczekiwania konsumentów, zmienia się jednocześnie rozkład sił w odniesieniu do trendów w niej panujących.

Oprócz wygody i nowych doświadczeń smakowych, na znaczeniu przybierają oświadczenia z grupy prozdrowotnych, które odpowiadają na potrzeby coraz bardziej świadomych konsumentów, również alergików oraz osób poszukujących wartości dodanej. Pojawiają się rówież ciekawe alternatywy bezmięsne kierowane przede wszystkim do wegetarian i fleksitarian – kierunek, który zaoferował ciekawe możliwości rozwoju między innymi dla kategorii sera.

Serowa alternatywa

Bazując na danych konsumenckich firmy Mintel okazuje się, że aż 54 proc. konsumentów we Włoszech deklaruje, że sięga po sery jako alternatywę dla produktów mięsnych. Na rynku niemieckim odsetek odpowiedzi twierdzących był niższy, ale nadal znaczący – na poziomie 33 proc. W Polsce natomiast jest to niemal czterech na dziesięciu konsumentów (39 proc.). Marki serów starają się odpowiadać na zróżnicowane potrzeby konsumentów i w kontekście sezonu grillowego, pojawiło się wiele nowości w podkategorii sera na grilla. Mimo, że nadal jest to segment niszowy – w okresie od stycznia 2014 roku do grudnia 2015 roku, takie warianty stanowiły jedynie 2 proc. wszystkich nowych wdrożeń w kategorii sera w Europie, to jest on bardzo obiecujący.

Nowe potrzeby

Spośród wszystkich europejskich nowości serowych przeznaczonych na grilla w badanym okresie, najwięcej z nich odnotowano w Austrii, Szwajcarii i Niemczech. Dominującymi graczami w krajach niemieckojęzycznych są między innymi Hochland, Käserei Champignon, Alpenhain, Concept Fresh oraz Züger Frischkäse. Oprócz bogatego doświadczenia w tym segmencie, starają się oni odpowiadać na nowe potrzeby konsumentów, koncentrując się bardziej na trendach związanych z wegetarianizmem, potrzebą wygody oraz poszukiwaniem nowych doświadczeń smakowych – eksperymentując z nowymi smakami i dodatkami (np. marynaty, przyprawy, warzywa), a także teksturami.

Dla poszukujących

Reasumując, kategoria serów przeznaczonych do grillowania jest ciekawą alternatywą nie tylko dla smakoszy sera, ale także dla rosnącego grona wegetarian i fleksitarian, a także osób poszukujących nowych smaków i większej różnorodności w codziennej diecie.

Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst, Mintel

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.