23.09.2020/13:00

Mlekovita nie wstrzymuje rozwoju. Mimo pandemii zainwestuje 100 mln zł

Bez względu na sytuację pandemiczną Mlekovita nie zwalnia tempa. Mleczarski koncern inwestuje m.in. w budowę mroźni wraz z magazynami o powierzchni 8 tys. mkw., oraz nowe linie technologiczne - do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku, jak również do produkcji batoników twarogowych.

– Mlekovitę rozwijam z pasją i energią. Jestem przekonany, że nie ma dziś rozwoju bez inwestycji, a Mlekovita – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewoluować i stawiać sobie najważniejsze cele, spośród których celem nadrzędnym jest bycie firmą globalną. Intensywny rozwój jest więc możliwy dzięki kolejnym innowacjom i inwestycjom. Konkurencyjność i innowacyjność to nie hasło, to rzeczywistość. Nic nie daje takiego powodzenia jak sukces. Czas Mlekovity nie został zmarnowany – jest to czas konstruktywnych zmian i dynamicznego rozwoju. W minionej dekadzie zainwestowaliśmy ponad miliard złotych w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej. Takie inwestycje są konieczne, by ciągle być „na szczycie” – mówi Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity.

Na zainwestowany przez ostatnią dekadę miliard złotych składają się m.in. inwestycje z lat 2017-2019 o wartości ponad 325 mln zł – w tym największa w historii firmy inwestycja w Fabrykę Proszków Mlecznych.

Mlekovita, skupiająca pod swoim szyldem 20 zakładów produkcyjnych, inwestuje nie tylko w centrali – największym zakładzie grupy, ale również w swoich oddziałach. Inwestycje zaplanowane na bieżący rok zostały zaś oszacowane – zgodnie z przyjętą i realizowaną strategią – na kwotę 100 mln zł. W centrali grupy trwa właśnie budowa mroźni wraz z magazynami o powierzchni 8 tys. mkw. oraz niezbędną infrastrukturą, warta 40 mln zł. W zakładzie w Świeciu uruchomiono nową linię technologiczną do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku o wartości 1,5 mln zł. Wkrótce ruszy tam również produkcja kajmaku w tubie 350 g oraz przysmaków dla dzieci w małych tubkach, a w przyszłości także serów topionych w tubkach. W zakładzie w Pilicy uruchomiono jedyną w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych w dwóch brandach produktowych pod nazwami: „MiaMu” i „Tereska”. Wartość inwestycji to 4 mln zł.

Równie istotne, jak inwestycje w infrastrukturę techniczno-technologiczną, są inwestycje w ochronę środowiska. Mlekovita od lat realizuje też szereg inwestycji mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Stale modernizuje swoje zakłady, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nowe kotłownie gazowe w zakładzie w Morągu i Białej Podlaskiej. Wśród takich działań jest również ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów – te już wprowadzone pozwolą Mlekovicie zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

– Bez długofalowej i starannie zaplanowanej strategii firmy nie ma sukcesu. Nie poprzestajemy na byciu liderem. Stale dążymy do doskonałości, a wszystko po to, by rozwijać Mlekovitę, służąc naszym konsumentom, hodowcom, pracownikom, polskim rodzinom i przedsiębiorstwom w kraju i za granicą, pozostawiać wartość dodaną w Polsce – podkreśla Dariusz Sapiński.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także