06.02.2014/12:02

Mniej napojów, więcej wody

W minionym roku spadła w Polsce sprzedaż napojów, wzrosła za to konsumpcja wody. Zdaniem ekspertów woda nadal będzie zyskiwać na popularności.

Z informacji Rzeczpospolitej wynika, że w 2013 r. wydaliśmy na napoje bezalkoholowe 11,76 mld zł, czyli o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei wody Polacy kupili za niemal 3,1 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o 2,4 proc. Fachowcy twierdzą, że trend ten wynika ze spowolnienia gospodarczego oraz coraz większej wagi przykładanej przez Polaków do tego, co piją i ile kalorii dostarczają w ten sposób swojemu organizmowi. Wedle danych Nielsena w 2013 r. sprzedaż napojów gazowanych w Polsce zmniejszyła się o 1,2 proc., do ok. 3,8 mld zł. Firma badawcza Euromonitor International szacuje z kolei, że w ubiegłym roku spożycie wody, w przeliczeniu na mieszkańca, wyniosło w Polsce 75,3 litra. Jest to o 25 litrów więcej, niż wynosi średnia dla Europy Wschodniej. Polacy nadal więcej niż na wodę wydają na soki, nektary i napoje owocowe. W ubiegłym roku wartość ich sprzedaży sięgnęła 3,5 mld zł, ale była mniejsza o 1,9 proc. niż rok wcześniej – informuje „Rz”.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.