22.01.2021/20:26

Mocny spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w grudniu 2020 r.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w grudniu 2020 r. w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 4,1 proc.). Udział tej sprzedaży zmniejszył się z 11,4 proc. w listopadzie do 9,1 proc. w grudniu 2020 r.

Spadek udziału sprzedaży przez internet zaobserwowano we wszystkich grupach przy czym znaczący wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 35,4 proc. przed miesiącem do 19,9 proc.), a także podmioty z  grup  „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 38,1 proc. do 27,8 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 22,5 proc. do 15,2 proc.).

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego sprzedaż detaliczna w cenach stałych w grudniu 2020 r. była niższa niż przed rokiem o 0,8 proc. (wobec wzrostu o 5,7 proc. w grudniu 2019 r.). W porównaniu z listopadem 2020 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 19,8 proc.. W okresie styczeń-grudzień  2020 r. sprzedaż zmalała r/r o 3,1 proc. (wobec wzrostu o 5,4 proc. w 2019 r.)

W grudniu 2020 r. największy spadek sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. odnotowały podobnie jak w poprzednim miesiącu podmioty handlujące tekstyliami, odzieżą i obuwiem (o 10,9 proc. wobec wzrostu o 8,0 proc. przed rokiem). Znacznie mniejszą sprzedaż zaobserwowano również  w grupach: „paliwa stałe, ciekłe i gazowe” (o 10,3 proc.); „pozostałe” (o 9,4 proc.); „pojazdy samochodowe, motocykle, części” (o 7,9 proc.). Wzrost sprzedaży wykazały natomiast jednostki handlujące meblami, rtv, agd (o 3,5 proc.) oraz żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi (o 0,7 proc.).

Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w grudniu 2020 r. była o 2,4 proc. wyższa w porównaniu z listopadem 2020 r.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Car Ludu 24.01.2021

    A wszędzie Pierre D'Olo,że sprzedaż wystrzeliła w internecie. To gdzie prawda?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także