07.12.2016/15:20

Moda na talerzu. Znamy trendy kulinarne McCormicka na rok 2017!

McCormick, globalny lider rynku przypraw i właściciel marek Kamis i Galeo ogłosił pięć trendów smakowych, które będą dominować w roku 2017.

Firma co roku wydaje raport „Flavor Forecast”, na łamach którego przewiduje najnowsze trendy w smakach. Producent przewidział w ten sposób np. popularność takich smaków, jak woda kokosowa, sos peri-peri czy wędzona papryka chipotle.

Zdaniem Kevana Vettera szefa kuchni McCormick, w roku 2017 będzie modna szczególnie uniwersalna przyprawa Baharat. To śródziemnomorska mieszanka takich przypraw jak kmin rzymski, kardamon, czarny pieprz i gałka muszkatołowa. Vatter poleca ją do ciepłych zup sezonowych, sosów na bazie pomidorów i dań z kurczaka.

Współpracujący z McCormickiem profesjonaliści z całego świata (trendy analizują szefowie kuchni, łowcy trendów, eksperci smaku, blogerzy) zbierają dane, opinie, produkty, przepisy i menu restauracji z całego świata, aby dostarczyć nowości na temat smaków.

Teraz ci eksperci przewidują pięć silnych trendów kulinarnych, pod znakiem których upłynie rok 2017.

Są to: Smaki świata na przebudzenie (ucieczka od nudnych śniadań, mają być one inspirowane rzadkimi przyprawami; Plancha, czyli grillowanie na płaskiej płycie (wykorzystanie płaskiej płyty plancha zapewnia skwierczącą, przyrumienioną skórkę mięsa, owoców morza i warzyw); Żółtka: słoneczna strona smaku (trend, by żółtka dodawać do potraw na obiad i lunch, np. do zup); Nowoczesna kuchnia śródziemnomorska – łączenie składników wschodniego wybrzeża Morza Śródziemnego z zachodnioeuropejską klasyką (np. Minestrone po persku). Ostatnim trendem jest Słodycz i pieprz — intensywny, palący smak pieprzu łagodzą naturalne, słodkie składniki (np. smoczy owoc i truskawki polane syropem pieprzowym).

Maciej Wawryniuk, doradca kulinarny McCormick uważa, że ogłoszone przez firmę trendy kulinarne na rok 2017 mają duże szanse trafić w Polsce na podatny grunt, bo polecane przez ekspertów kombinacje są w dużym stopniu oparte na niedrogich, ogólnie dostępnych składnikach.

McCormick z obrotami rzędu 4,3 mld dol. rocznie kontroluje 20 proc. globalnego rynku przypraw. Firma produkuje, dostarcza na rynek i dystrybuuje przyprawy, mieszanki przypraw, przyprawy kulinarne i inne produkty smakowe dla całej branży spożywczej. W Polsce jest obecna od 2011 roku, kiedy kupiła marki Kamis i Galeo. Jej główna siedziba znajduje się w Stefanowie. Producent zatrudnia ponad 900 osób, jest krajowym liderem w wartości sprzedaży na rynku przypraw i musztard oferowanych pod markami Kamis i Galeo.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.