09.01.2018/08:06

Mondelez: Gumy do żucia Halls ożywią słabnącą kategorię

Produkowane w zakładzie w Skarbimierzu gumy Halls mają przełamać monopol rynkowy i ożywić słabnący rynek gum do żucia - takie deklaracje składa Mondelez, nowy konkurent koncernu Wrigley Poland, właściciela takich marek jak Orbit czy Winterfresh.

Gumy pod marką Halls są dostępne w sprzedaży od 2 stycznia. Mondelēz International jest jednym z liderów rynku gum do żucia w Europie, właścicielem takich marek jak Hollywood, Trident, Stimorol czy V6. Wejście tak dużego gracza na zmonopolizowany przez Wrigley Poland rynek gum to spore wydarzenie w branży. O rozszerzeniu oferty Halls o gumy pierwszy napisał wtorkowy Puls Biznesu.

Katarzyna Jung z Mondelez Polska powiedziała portalowi wiadomoscihandlowe.pl, że o rozszerzeniu asortymentu o gumy do żucia przesądziły dwie kwestie: - Po pierwsze, wieloletnia ekspertyza Mondelez w tej dziedzinie przeniesiona na polskie warunki wpłynie na ożywienie i rozwinięcie kategorii gum, która od kilku lat stale spada m.in. ze względu na brak bezpośrednich konkurentów i ich zmniejszoną aktywności w mediach. Po drugie, obserwując producentów poruszających się w obrębie gum i cukierków odświeżających w naszym kraju łatwo zauważyć, że obowiązującym trendem jest poszerzanie portfolio tak, by odpowiadać na zróżnicowane gusta i preferencje konsumentów. Ponadto, kategoria produktów impulsowych, do której należą gumy stale rośnie – mówi Katarzyna Jung.

Ekspertka podkreśla, że marka Halls od trzech lat notuje silne wzrosty – flagowy produkt z portfolio marki, Halls Extra Strong jest liderem rynku odświeżających cukierków w Polsce. Stąd decyzja o wprowadzeniu gum do żucia właśnie z logo Halls.

Według producenta gumy Halls mają się wyróżniać wyjątkowo orzeźwiającym smakiem. Jak informuje Mondelez, umożliwiają to innowacyjne rozwiązania zastosowane w gumach, pozostawiające długotrwałe poczucie świeżości i smaku, takie jak mentolowa otoczka (odświeżenie od razu po spróbowaniu) oraz zamknięte w środku drażetek kryształki (wywołanie uderzenia świeżości w czasie żucia gumy). Nowe gumy, tak jak cukierki Halls, są produkowane w fabryce w Skarbimierzu. Producent oferuje cztery smaki – dwa miętowe i dwa owocowe.

Producent planuje silną kampanię reklamową oraz działania skierowane do sprzedawców.

Rynek gum do żucia jest praktycznie zmonopolizowany przez jednego gracza – Wrigley Poland, który z markami Orbit, Winterfresh, Juicy Fruit i Airwaves kontroluje ponad 90 proc. rynku (dane według Pulsu Biznesu za Euromonitor International). Oprócz niego aktywna w kategorii jest firma Perfetti Van Melle, właściciel marki Mentos, która ma 6,6 proc. tego rynku. Marki własne mają szczątkowe udziały, nie przekraczające 1,5 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.