27.05.2019/12:54

Mondelez Int.: w 2025 roku wszystkie nasze czekolady będą na bazie kakaowca ze zrównoważonych upraw

Mondelēz International, światowy producent słodyczy, właściciel takich marek, jak m.in. Milka i Alpen Gold, ogłosił, że do 2025 roku będzie produkował wyroby czekoladowe wyłącznie z ziaren kakaowca pozyskanych w sposób zrównoważony.  

Logo Cocoa Life, rozwijanego przez Mondelez International od sześciu lat międzynarodowego programu zrównoważonego pozyskiwania ziaren kakaowca znajduje się obecnie na 43 proc. czekolad produkowanych przez koncern, do którego należą m.in. takie marki jak Milka, Cadbury Dairy Milk oraz Côte d’Or. W Polsce oznaczenie „Cocoa Life” widnieje na razie tylko na tabliczkach Milka. 

Zrównoważony sposób pozyskiwania ziaren kakaowca pozwala zwiększyć plony w ramach istniejących już upraw, wspiera rozwój społeczności lokalnych oraz zapobiega deforestacji. Mondelez Int. ogłosił, że do 2025 roku 100 proc. kakao wykorzystywanego przez należące do firmy marki czekolad będzie wytwarzane w ramach programu zrównoważonej uprawy ziaren kakaowca Cocoa Life.Decyzja dotyczy i marek międzynarodowych, i lokalnych.

To efekt pozytywnych wyników uzyskanych w ciągu pierwszych sześciu lat trwania inicjatywy, na którą producent przeznaczył do tej pory 400 mln dol. Rozszerzenie programu pozwoli zwiększyć liczbę objętych nim farmerów i lokalnych społeczności, wspieranych przez firmę w sześciu krajach, gdzie uprawia się ziarna kakaowca: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Indiach, Dominikanie i Brazylii. 

- Celem Mondelēz International jest wzmocnienie świadomości i dostępu do zdrowych przekąsek. Droga do jego realizacji zaczyna się od jakości pozyskiwanych przez nas składników, w tym kakao.” - mówi Dirk Van de Put, prezes Mondelēz Int. - Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na czekoladę, to właśnie Mondelēz Int. stoi na czele zmian, mających na celu zbudowanie odpowiedzialnie prosperującego sektora produkcji kakao. Podjęta przez nas deklaracja to ważny krok dla Cocoa Life. Dzięki niemu więcej konsumentów na całym świecie będzie miało pewność, że ich ulubione marki czekolady są produkowane w odpowiedzialny sposób - dodał.

Obecnie program opiera się na bezpośredniej współpracy z farmerami oraz społecznościami zajmującymi się uprawą kakaowca. Koncentruje się na podnoszeniu ich poziomu życia poprzez edukację oraz dostęp do niezbędnych zasobów, takich jak sadzonki oraz środki ochrony roślin. 

Pod koniec kwietnia br. Mondelēz Int. opublikował Cocoa Life’s 2018 Annual Report, raport na temat postępów, osiągniętych w ramach programu. Dokument, podsumowujący rezultaty uzyskane w pierwszych sześciu latach od uruchomienia inicjatywy, stanowi pierwszy w historii raport poświęcony programowi o tak szerokim zasięgu, realizowanemu w ramach przemysłu kakaowego. Cocoa Life objął swoim zasięgiem ponad 142 000 farmerów oraz 1400 społeczności, co przyczyniło się do zwiększenia wydajności upraw, wspierania lokalnej ludności, oraz wzrostu produkcji, która pokrywa obecnie 43% zapotrzebowania na czekoladę Mondelēz Int. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.