17.01.2020/14:38

Na jakich stanowiskach w handlu zarabia się najlepiej? [TABELA WYNAGRODZEŃ]

90 proc. firm z branży sprzedaży detalicznej planuje zatrudnić nowych pracowników w 2020 r. Jednak aż 88 proc. firm z branży spodziewa się trudności w pozyskiwaniu pracowników – głównym powodem jest niedobór odpowiednich kandydatów na rynku. Co ciekawe - jak wynika z raportu Hays Poland 52 proc. pracowników branży rozważa zmianę pracy w perspektywie 2020 roku.

Aspekty, które firmy z branży retail wymieniają jako najbardziej pomocne w pozyskiwaniu pracowników, to możliwości rozwoju kariery (54 proc.), rozpoznawalność firmy (50 proc.) oraz praca pełna wyzwań (48 proc.). Najważniejsze świadczenia dodatkowe dla pracowników branży to opieka medyczna w rozszerzonym wariancie, samochód służbowy oraz możliwości pracy elastycznej.

Eksperci firmy Hays Poland podkreślają, że technologia nieustannie zmienia sposoby angażowania klientów w proces zakupu. Sprzedawcy detaliczni coraz chętniej inwestują więc w hiperpersonalizację i głęboką sprzedaż. Wiedzą, że doświadczenia i doznania zakupowe klientów już teraz mają niejednokrotnie większe znaczenie niż chęć posiadania. Dla pracodawców oznacza to jednak wyzwanie dopasowania się do nowych potrzeb i warunków.

Rynek e-Commerce w Polsce stale rośnie, a sklepy internetowe bez wątpienia przeniosły proces zakupowy na inny poziom. Wszechobecna dostępność i możliwość dokonania zakupu z każdego miejsca i o dowolnej porze wpłynęły na wygodę i oszczędność czasu, ale też zrewolucjonizowały podejście konsumentów i właścicieli firm, którzy wcześniej stawiali na tradycyjną sprzedaż. W konsekwencji popularność zdobywają dwa schematy zakupów, z którymi mierzy się sprzedaż detaliczna.

Jak wyjaśniają eksperci Hays Poland pierwszy to efekt odwróconego ROPO (research offline, purchase online) – klient poszukuje informacji i bezpośredniego kontaktu z produktem w sklepie stacjonarnym, ale kupuje go w sieci. Drugi to SOPO (see offline, purchase online) lub showrooming w przypadku odzieży, biżuterii i dodatków, gdzie celem wizyty w sklepie stacjonarnym jest tylko przemierzenie lub zobaczenie produktu. W salonach stacjonarnych podejmowane są więc wysiłki zachęcające klienta do zakupu.

Miejsca sprzedaży zmieniają swój wygląd i charakter – pojawia się więcej małych, wyspecjalizowanych salonów i showroomów. Sklepy oferują też innowacyjne rozwiązania, np. zautomatyzowane punkty odbioru zamówień oraz elektroniczne metki. Postępująca od kilku lat potrzeba personalizacji w zakupach przekłada się też na coraz powszechniej spotykaną tzw. głęboką sprzedaż detaliczną (deep retail). Wykorzystanie dogłębnej wiedzy o klientach umożliwia sprzedawcom nie tylko oferowanie dedykowanych produktów i usług, ale także tworzenie spersonalizowanych przekazów i doświadczeń zakupowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.