Nadchodzą lepsze czasy dla wygodnych sklepów po sąsiedzku
Tryb życia konsumentów się zmienia, skorzystać z tego mogą oprócz dyskontów sklepy convenience oraz tzw. supermarkety proximity, czyli sklepy o powierzchni 100-300 mkw. zlokalizowane w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy i kompleksowo zaspokajające potrzeby klientów.
Rosnąca liczba jednoosobowych gospodarstw domowych czy szybkie starzenie się społeczeństwa (Polacy są najszybciej starzejącym się narodem w Europie) wpływają na zachowania zakupowe i preferencje konsumentów. Z raportu firmy Roland Berger wynika, że jest to korzystne m.in. dla sklepów convenience i supermarketów proximity.
Do 2020 roku sprzedaż tych ostatnich ma się zwiększać rok do roku przeciętnie o 8,2 proc., zaś ich liczba wzrośnie o 10 proc. Tymczasem obroty hipermarketów mają się zmniejszać rok do roku średnio o 0,3 proc.
4