18.06.2020/12:28

Nadchodzące miesiące mogą być kluczowe dla branży FMCG [RAPORT OMNISENSE]

Silna racjonalizacja potrzeb zakupowych, opierająca się na konieczności zmierzenia się konsumentów z sytuacją obniżonych wynagrodzeń, redukcji zatrudnienia, niepewnej przyszłości ekonomicznej, oznacza, że najbliższe miesiące mogą być kluczowe dla relacji marek z ich klientami - wynika z raportu „Co dziś jest najważniejsze dla Twoich Klientów? Jak COVID -19 zmienił ich oczekiwania i praktyki w ramach poszczególnych etapów Coustomer Journey?” przygotowanego przez agencję Omnisense.

Badania przeprowadzone przez Omnisense wykazały, że część zmian związanych z ograniczeniami wprowadzonymi w sklepach w dobie pandemii, mogłaby w ocenie konsumentów zostać z nami na dłużej. Klienci polubili np. 1,5 metrowe odstępy pomiędzy stojącymi w kolejkach do kas. Większość badanych uważa, że oczekiwanie w kolejce stało się dzięki temu bardziej komfortowe.

Co ciekawe, obecnie komfort zakupów jest dla klientów sklepów silnie skorelowany z przestrzeganiem przez detalistów nowych wytycznych. Klienci wybierają te sklepy, które dają poczucie bezpieczeństwa.

Z raportu „Co dziś jest najważniejsze dla Twoich Klientów? Jak COVID -19 zmienił ich oczekiwania i praktyki w ramach poszczególnych etapów Coustomer Journey?” wynika też, że zmiany nawyków higienicznych mogą zostać z nami nawet „na zawsze” – ludzie są na to gotowi i nie mają nic przeciwko. Konsumenci mają spore oczekiwania dotyczące odpowiedniej organizacji przestrzeni sklepu i zachowania zasad dystansu i higieny także przez jego personel.

Jeśli chodzi o zmianę kontekstu konsumpcji, to autorzy raportu podkreślają, że największą wartością dzisiejszych czasów są relacje z bliskimi. Strach o nich jest większy, niż o nas samych i jest emocją definiującą także podejście do konsumpcji. Nastąpiła silna racjonalizacja potrzeb zakupowych, opierająca się na konieczności zmierzenia się z sytuacją obniżonych wynagrodzeń, redukcji zatrudnienia, niepewnej przyszłości ekonomicznej.

Eksperci Omnisense podkreślają, że skupiliśmy się na innych aspektach naszego życia. Część konsumentów odkryła, że nie potrzebuje aż tak wielu rzeczy. To chwilowo może zmienić apetyt na nowe. Według analityków nie jest to koniecznie trwała zmiana. Polacy czerpią dużo radości z konsumpcji i gdy poczują się bezpieczniej w sensie zdrowotnym i zawodowym ich „apetyt” na nowe powróci. Pytanie, w jakiej skali?

Pobierz cały raport tutaj

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.