25.01.2019/14:07

Nadchodzi (kontr)rewolucja! Carrefour chce powrócić do opakowań wielokrotnego użycia

Starsi Czytelnicy pamiętają zapewne roznosicieli mleka, którzy dostarczali je pod drzwi mieszkań w szklanych butelkach z kapslem. Dziś ten model powraca we współczesnej formie. Francuska firma TerraCycle ogłosiła podczas tegorocznego World Economic Forum w Davos, że wraz z siecią Carrefour i kilkoma największymi światowymi producentami dóbr konsumpcyjnych rozpoczyna testy konceptu Loop – pierwszego modelu dystrybucji dla e-commerce opartego na systemie kaucji za opakowania wielokrotnego użycia.

Koncept Loop zakłada zaoferowanie konsumentom alternatywy do jednorazowych opakowań w postaci opakowań wielokrotnego użycia, udostępnianych za kaucją. Następuje wielki krok w stronę gospodarki zero waste – całkowicie eliminującej zanieczyszczenie środowiska odpadami z tworzyw sztucznych. Pierwszą prezentację działania systemu w praktyce Carrefour udostępni latem 2019 r.

Firma Terracycle wdraża unikalny koncept Loop. Wraz z partnerami – największymi światowymi producentami paczkowanych dóbr konsumpcyjnych CPG – opracowano nowe opakowania, które nadają się do wielokrotnego wykorzystania w systemie kaucji. Są one bardzo trwałe, ergonomiczne i posiadają wiele nowych cech i funkcji. Pojemniki są wykonywane ze szkła, stali nierdzewnej lub plastiku – zaprojektowane są w taki sposób, że po zużyciu mogą być poddane pełnemu recyklingowi.

Carrefour będzie w tego rodzaju opakowaniach sprzedawał nie tylko produkty markowe koncernów uczestniczących w projekcie, ale także produkty marki własnej – będzie to na początek ok. 20 produktów marki Carrefour i żywności organicznej Carrefour Bio, takich jak miód, oliwy i przyprawy – wszystkie w opakowaniach zwrotnych.

W maju 2019 r. uruchomiona zostanie specjalna platforma Maboutiqueloop.fr, początkowo dostępna dla konsumentów z regionu Paryża, w ramach której prowadzone będą testy służące udoskonaleniu rozwiązania Loop. Od lata 2019 r. Carrefour chce wprowadzić produkty w opakowaniach Loop do oferty swojego głównego e-sklepu Carrefour.fr.

System działa podobnie, jak np. w przypadku kaucjonowanych butelek na piwo. Gdy konsument po raz pierwszy dokonuje zakupu w ramach konceptu Loop, płaci depozyt za opakowanie wielokrotnego użycia. Po zużyciu produktu wstępnie czyści opakowanie i oddaje je przy następnej dostawie, może też oczywiście zamówić ten sam produkt i w tym wypadku wymienia opróżnione opakowanie, nie płacąc kaucji za nowe. Nowością jest to, że za każdym razem, gdy konsument oddaje puste opakowanie, kaucja za nie jest stopniowo refundowana. Zwrócone opakowania są myte i ponownie wykorzystywane przez producentów.

– Loop to wizjonerskie rozwiązanie, które całkowicie zmieni rynek, pozwalając producentom, detalistom i konsumentom na eliminację opakowań jednorazowych. Carrefour mocno angażuje się w działania na rzecz ograniczenia ilości odpadów plastikowych, jest więc naturalne, że przyłączyliśmy się do tego projektu – zapewnił sekretarz generalny Carrefoura, Laurent Vallée.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • 6+3 26.01.2019

    Kasa się musi zgadzać.

  • Jędrek 25.01.2019

    Carrefour to w ogóle przejawia wiele innowacji. Np chce być liderem kanału nowoczesnego sprzedając masy towarów takich jak piwo, słodycze czy margaryny do hurtowni w kanale tradycyjnym.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.