20.06.2016/13:33

100 Top Brandz – handel detaliczny i fimy FMCG w rankingu najcenniejszych światowych marek

W najnowszym rankingu najcenniejszych brandów na świecie detal nie zajmuje najbardziej eksponowanych miejsc. Stosunkowo wysoko są internetowe platformy handlowe, sklepy stacjonarne zajmują raczej dość odległe pozycje

Tegoroczny raport firmy MillwardBrown Top 100 Most Valuable Global Brands 2016 przynosi zestawienie najcenniejszych światowych marek. Trzy pierwsze miejsca na podium – co raczej nikogo nie powinno dziwić – zajmują technologiczne giganty Google, Apple i Microsoft.

Z firm związanych ze sprzedażą detaliczną najwyżej plasują się sklepy internetowe. Amazon znalazł się na miejscu 7., jego chiński odpowiednik Alibaba Group na miejscu 18., a pierwszy detalista stacjonarny, amerykański Home Depot dopiero na miejscu 26. Zdaniem analityków MB ta marka warta jest ok. 36,44 mld dolarów. Na miejscu 32. jest Wallmart, wyceniony na 27,27 mld USD, na miejscu 55. Ikea, której marka jest warta 18,08 USD. Z sieci europejskich jedynym rodzynkiem na liście jest zajmujący 87. pozycję Aldi, wyceniony na 12,07 mld „zielonych”.

Nieco lepiej z punktu widzenia mieszkańców starego kontynentu przedstawia się specjalistyczne zestawienie, poświęcone wyłącznie detalowi Retail Top 20. Poza Aldim, który wśród detalistów ma pozycję 8., w rankingu znalazło się jeszcze Tesco na pozycja 14. z wyceną 8,92 mld USD, Carrefour na miejscu 17. szacowany na 7,73 mld USD oraz Lidl na pozycji 19., wyceniony na 6,84 mld USD.

Najcenniejsze marki FMCG

A co z markami produktów szybko zbywalnych? W ogólnym rankingu Top 100 najwyżej, bo na miejscu 12. plasuje się marka Marlboro (84,14 mld USD), tuż za nią jest Coca-Cola (80,31 mld USD), potem Budweiser na pozycji 31. (27,92 mld USD), L'Oreal na miejscu 36. (23,52 mld USD), Pampers na miejscu 37. (22,91 mld USD), Colgate to miejsce 54. (18,31 mld USD, Pepsi jako 86. (12,18 mld USD), Red Bull jest 90. (11,66 mld USD), a Heineken zajmuje pozycję 97. (10,54 mld USD).

Na koniec rzućmy jeszcze okiem na najcenniejsze brandy wśród napojów:

  1. Coca-Cola (67,74 mld USD)
  2. Diet Coke (12,56 mld USD)
  3. Red Bull (11,66 mld USD)
  4. Pepsi (10,02 mld USD)
  5. Lipton (8,55 mld USD)
  6. Nescafé (6,10 mld USD)
  7. Fanta (5,63 mld USD)
  8. Nespresso (5,59 mld USD)
  9. Tropicana (5,55 mld USD)
  10. Sprite (5,23 mld USD)
  11. Gatorade (4,62 mld USD)
  12. Monster (3,91 mld USD)
  13. Dr. Pepper (2,68 mld USD)
  14. Minute Maid (2,64 mld USD)
  15. Mountain Dew (2,58 mld USD)
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.