Najlepszy Produkt 2020 - Wybór Konsumentów - znamy zwycięzców rankingu!
176 produktów w 58 kategoriach zostało nagrodzonych w 9. edycji ogólnopolskiego badania konsumenckiego NAJLEPSZY PRODUKT 2020 – Wybór Konsumentów®. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 16 stycznia w hotelu Polonia Palace w Warszawie. Badanie przeprowadził renomowany instytut badawczy GfK Polonia na zlecenie Wydawnictwa Gospodarczego, dostawcy kompleksowych rozwiązań biznesowych w branży FMCG.
Celem badania było wyłonienie, na podstawie opinii konsumentów, najlepszych nowych (lub odświeżonych) produktów FMCG wprowadzonych na rynek w okresie od 1 września 2018 roku do 1 września 2019 roku. Badanie przeprowadził instytut GfK Polonia.
W tym roku o tytuł Najlepszego Produktu zabiegało łącznie 305 artykułów spożywczych, chemicznych i kosmetycznych. Ankietowani przez GfK Polonia konsumenci wybrali 176 produktów w ramach 58 kategorii.
W uroczystości, którą poprowadził prezenter Tomasz Kammel, wzięli udział prezesi zarządu, szefowie marketingu, sprzedaży oraz brand managerowie reprezentujący firmy branży FMCG.
Metodologię konkursu przedstawił Artur Czajka, Strategic Insights Manager z instytutu GfK Polonia. Podkreślił, że blisko 60 proc. konsumentów zwraca uwagę podczas zakupów na oznaczenia na opakowaniach produktów informujące o wyróżnieniu produktu w badaniach konsumenckich, zaś tego typu komunikacja pomaga w podejmowaniu decyzji o wyborze produktów w sklepach. Zaznaczył, że Zaznaczył, że 72 proc. konsumentów deklaruje, że znak Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów® zachęca ich do dokonania zakupu nagrodzonego tym wyróżnieniem produktu.
Po raz pierwszy w historii badania eksperci GfK Polonia zapytali konsumentów o to, jakie cechy produktu zdecydowały w ich opinii o tym, że jest on najlepszy. Konsumenci uzasadniali swój wybór, wskazując m.in. na dobrą jakość, smak, przystępną cenę w stosunku do jakości, atrakcyjne opakowanie, gramaturę czy polskie pochodzenie produktu.
Znak Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów® można zobaczyć na etykietach wielu produktów dostępnych w szerokiej dystrybucji.
Metodologia
Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) z wykorzystaniem GfK Access Panelu. Zastosowano w nim reprezentatywną próbę N=1000 respondentów (losowo-kwotową), uwzględniającą rzeczywistą populację Polaków w wieku 18-65 lat. Głosowali konsumenci, którzy decydują lub istotnie współdecydują o zakupach dla swojego gospodarstwa domowego oraz używają objętych badaniem kategorii produktowych.
Organizator badania
Wydawnictwo Gospodarcze – firma specjalizująca się w dostarczaniu kompleksowych usług dla rozwoju biznesu w branży FMCG – wydawca znanych i cenionych tytułów „Wiadomości Handlowe”, i „Wiadomości Kosmetyczne”, organizator prestiżowych kongresów, jak np.: „Retail & FMCG Congress”, „Forum Branży Kosmetycznej”, „Kongres Słodycze i Przekąski Sweets & Snacks”, „Kongres Mięsny” czy „Kongres Alkohole i Napoje”, właściciel fachowych portali: wiadomocihandlowe.pl oraz wiadomoscikosmetyczne.pl oraz organizator uznanych badań rynkowych, wyłaniających najlepsze nowości i marki rynku FMCG: Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów; Perły Rynku FMCG; Perły Rynku Kosmetycznego; Ulubiona Marka Polaków, a także rankingów wyłaniających najlepsze sklepy i sieci handlowe "Market Roku” i "Drogeria Roku".
3 komentarze
-
24.01.2021
Zgadzam się ze Spragnionym Studentem. Wino bardzo dobre, lekkie, z ładnym bukietem i barwą w kieliszku. Do tego atrakcyjna cena . Lepsze jak popularne Kadarki z tej samej półki cenowej.
-
23.01.2021
Yosi widocznie Twoje kubki smakowe nie są przyzwyczajone dla tak wykwintnych i wysublimowanych smaków i aromatów! 1.5l za 12.99zl to bardzo trafny i godny stosunek jakości do ceny produktu najwyższej klasy! Mój język tańczy po każdym łyku Kadarity! U mnie w akademiku mamy kult tego zacnego trunku
-
26.05.2020
Kto przydziela te nagrody przez pomyłkę kupiłem kadarite solei - to zwykły jabol smakuje jak rozpuszczone landrynki w przemycanym spirytusie