Najszybciej rosnący biznes Amazona to sprzedaż dla klientów korporacyjnych
Po niespełna czterech latach działalności serwis Amazon Biznes – oferujący zaopatrzenie dla biur i korporacji – w tym roku przekroczy sprzedaż w wysokości 10 mld dolarów. Ten segment rośnie szybciej niż sprzedaż dla osób indywidualnych czy usługi chmury obliczeniowej. Niektórzy sądzą, że kanał B2B może stać się większy od marketplace dla konsumentów – relacjonuje CNBC.
Amazon Business ma w ofercie wszystko, co może być potrzebne w biurach, urzędach i korporacjach – od prostych materiałów biurowych po skomplikowany sprzęt laboratoryjny. W opublikowanym przedwczoraj wpisie na blogu firma ujawniła, że zaopatruje „miliony klientów biznesowych”, w tym 55 korporacji z listy Fortune 100. Przyznała też, że jest na najlepszej drodze do przekroczenia do końca roku 10 mld dolarów przychodów – czytamy w CNBC.
To wciąż niewiele w porównaniu z przychodami z głównych biznesów Amazona, czyli sprzedaży detalicznej dla konsumentów oraz usług chmury obliczeniowej – w 2017 r. łączne przychody molocha z Seattle wyniosły 177 mld dolarów, a drugim kwartale 2018 r. blisko 53 mld dolarów. Jednak segment B2B rośnie w niewiarygodnym tempie, szybciej od wszystkich innych.
CNBC podaje obrazowy przykład: w przypadku sprzedaży detalicznej na rynu konsumenckim Amazon potrzebował siedmiu lat od osiągnięcia przychodów 1 mld rocznie, aby zwiększyć sprzedaż do 10 mld rocznie. W przypadku Amazon Web Services pokonanie analogicznych progów zajęło 10 lat.
Źródło: cnbc.com