18.01.2020/09:22

Najważniejsze informacje tygodnia: Lidl, Ikea, Biedronka, Spar, podatek cukrowy i ekościema

W tym tygodniu duże zmiany wprowadził Lidl. Biedronka pochwaliła się wynikami, ale za bałagan z cenami musi zapłacić słoną karę. Ikea ma całkowicie nowy pomysł na swoje sklepy, a producenci zastępują plastik bardziej szkodliwymi materiałami. Co jeszcze się wydarzyło?

Spar Group i Spar Polska rozmawiają o rozwiązaniu konfliktu 

Przedstawiciele firm Spar Group z RPA oraz Spar Polska (z grupy Bać-Pol), spierających się o to, kto ma prawo do rozwoju marki Spar w Polsce, negocjują warunki rozwiązania konfliktu - dowiedział się nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl. Według naszych informacji, rozmowy są na zaawansowanym etapie, a ogłoszenie porozumienia może nastąpić już w najbliższych tygodniach. Żadna ze stron nie komentuje sprawy.

Zmiany na stanowisku prezesa Lidl Polska

Od marca 2020 r. nowym prezesem Lidl Polska będzie Włodzimierz Wlaźlak – dotychczasowy członek zarządu Lidl Polska. Wlaźlak zastąpi na stanowisku Maksymiliana Branieckiego. Maksymilian Braniecki z kolei zasiądzie w zarządzie Lidl Stiftung & Co. KG i będzie odpowiadał za sklepy Lidla w 7 krajach

Nowy megatrend. W Wiedniu powstaje wielka Ikea bez parkingu dla klientów i bez magazynu

Ikea buduje w wiedeńskiej dzielnicy Westbahnhof wielopoziomowy obiekt handlowy, przy którym nie zaplanowano parkingu dla samochodów. W markecie meblowym nie będzie też magazynu. Sieć dostrzega najnowszy megatrend i wychodzi naprzeciw zarówno zmieniającym się zachowaniom zakupowym konsumentów, jak i nowej, coraz popularniejszej formie mobilności bez samochodu.

Co jest ważne dla Polaków w trakcie zakupów? Cena, jakość a może ekologia?

Jak wynika z badania "Green Generation", przeprowadzonego przez Mobile Institute cena jest niezmiennie głównym czynnikiem, na jaki polscy konsumenci zwracają uwagę podczas zakupów spożywczych (37 proc.). W tej grupie znajdują się w większym stopniu kobiety (48 proc.), osoby w wieku 45-54 lata (50 proc.) oraz osoby z miast 100-200 tys. mieszkańców (53 proc.).

Po wprowadzeniu opłaty cukrowej ceny napojów mogą wzrosnąć o 40 proc.

Polska Federacja Producentów Żywności uważa, że planowana przez Ministerstwo Zdrowia opłata cukrowa uderzy w przedstawicieli całego łańcucha dostaw. Nie tylko w producentów, ale również rolników oraz przede wszystkim w mniej zamożne grupy konsumentów. Według Federacji, nowa opłata może spowodować podniesienie cen napojów w Polsce aż o 40 proc.

Sklepy stacjonarne nadal rządzą w elektronice i AGD

Sprzedaż tradycyjna wciąż odgrywa duże znaczenie w branży elektoroniki i AGD. Kwestia doboru asortymentu jest jednym z czynników decydujących o tym, że Euro-net jest liderem branży, ale wcale nie najważniejszym. Rozmowa z Grzegorzem Wachowiczem, dyrektorem ds. handlu i marketingu w RTV Euro AGD.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.