31.01.2017/11:18

Najważniejsze trendy na rynkach kosmetycznych 2017

Na rynku produktów z kategorii zdrowie i uroda 2016 był bez wątpienia rokiem połączeń i akwizycji. Nie inaczej będzie w roku bieżącym, by przypomnieć choćby fakt, że COTY zakupuje 42 marki od koncernu Procter&Gamble.

Poza tym - technologia rządzi!

Hanna Ryngmark, Analityczka Detalu w firmie Planet Retail, prezentuje najważniejsze kierunki rozwoju rynku kosmetyków i środków pielęgnacji urody. Główne trendy związane są – jakże by inaczej? – z postępem technologicznym.

Przetwarzanie danych Big Data

Przetwarzanie danych wykorzystywane jest do przewidywania trendów konsumenckich i rozwoju nowych produktów. Obecnie firmy będą wykorzystywały rosnące możliwości analityczne do formułowania bardziej konkretnych i szczegółowych prognoz, które pozwolą podejmować lepsze decyzje co do kierunków rozwoju produktów. Coraz łatwiej będzie podejmować decyzje, ponieważ wśród konsumentów rośnie powszechność wykorzystywania technologii mobilnych i cyfrowych – 58% badanych potwierdza, że technologie ułatwiają ich zakupy.

Przykład innowacji: aplikacja Sephora Visual Artist umożliwia klientkom wirtualne wypróbowanie szminek i cieni do powiek, a nowa funkcja pakietu pozwala dobierać odpowiednie kolory w zależności od koloru i włąściwości skóry użytkowniczki.

Technologia

Główny trend to wykorzystanie technologii do prowadzenia klienta przez cały proces podejmowania decyzji zakupowej. Aplikacja Sephory, oparta na sztucznej inteligencji, będzie miała zdaniem Planet Retail znaczący wpływ na rozwój e-rynku kosmetyków. Podobnych innowacji będzie więcej. Przykładowo, firma Shiseido Americas przejmuje startup MatchCo, producenta aplikacji, która opracowuje indywidualne, spersonifikowane palety kolorów.

Klienci będą oczekiwać personalizacji produktów, zatem producenci muszą udostępniać swoją ofertę jednocześnie na urządzenia mobilne, online i offline, tak aby detaliści mogli sprzedawać produkty równolegle we wszystkich kanałach.

Produkty wellness

Rynek produktów wellness będzie rósł w szybkim tempie. Zanosiło się na boom na tym rynku już od kilku lat, ale ten rok może być przełomowy, jeśli chodzi o zmianę sposobów dokonywania zakupów. Rośnie świadomość prozdrowotna konsumentów i producenci muszą podążać za tym trendem, m.in. dążąc do przejrzystości w zakresie składu i formuły produktów. Planet Retail prognozuje, że środki pielęgnacji urody nie będą pełnić funkcji czysto estetycznych, ale będą coraz bardziej prozdrowotne, a ich produkcja będzie mniej – albo wcale – wpływać na zanieczyszczenie środowiska naturalnego.

Producenci muszą się koncentrować na eliminowaniu wątpliwych czy potencjalnie szkodliwych składników i zastępowaniu ich zdrowymi i naturalnymi zamiennikami. Kończy się era luksusowych ale dość niejasno nazywanych „tajnych składników”, nadchodzi czas przejrzystej informacji o korzystnych dla zdrowia, naturalnych składnikach.

Zrównoważona produkcja

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.