13.08.2020/12:01

Największe sieci przycięły wydatki na reklamę. Aldi sięgnął głęboko do kieszeni

Biedronka, Lidl, Carrefour zmniejszyły swoje nakłady na reklamę w pierwszej połowie roku. Więcej wydaje za to Kaufland. Prawdziwym rekordzistą pod względem wydatków okazała się sieć Aldi, która na reklamę przeznaczyła aż 22 razy więcej niż przed rokiem.

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl na reklamę w mediach tradycyjnych sieci lekko ponad miliard złotych, co jest wynikiem o 0,8 proc. niższym niż rok wcześniej. Liderem pod tym względem jest Lidl, który wydał 389,7 mln zł w pierwszym półroczu tego roku. To kwota o 3 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2019 roku, gdy sieć wydała na reklamę 401,6 mln zł.

Spadki wydatków widać także w Biedronce. Budżet zmniejszono o 9,6 proc. do 185,7 mln zł. Ostro w dół poszyły z kolei fundusze reklamowe w Carrefourze. W pierwszej połowie roku zredukowano je o 42,2 proc. do 57,6 mln zł. Również ITM Polska, właściciel sieci Intermarche, zastosował cięcie wydatków na promocję w mediach tradycyjnych – o 12,1 proc. do poziomu 42,4 mln zł.

Ale były też sieci, które wyłożyły w tym czasie więcej pieniędzy niż przed rokiem. Przykładem może być trzeci największy reklamodawca pośród sieci handlowych w Polsce, czyli Kaufland. Zwiększyła ona wydatki reklamowe o 25,9 proc. do poziomu 112,9 mln zł. Prawdziwym rewolucjonistą na tym polu okazał się Aldi. Niemiecki dyskonter zwiększył wydatki w pierwszym półroczu tego roku 22-krotnie – z 2,6 mln do 56,4 mln zł.

Z wyliczeń portalu wirtualnemedia.pl wynika, że sieci najwięcej pieniędzy zostawiły w telewizji – 513,5 mln zł, co jest wynikiem gorszym o 13 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Nie wiele mniej detaliści zostawili w radiu – tu również zanotowano kilkunastoprocentowy spadek. Z kolei na reklamę zewnętrzną sieci przeznaczyły 25,2 mln zł i był to wzrost aż o 97,5 proc. względem zeszłego roku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także