01.12.2020/16:04

Nasz pachnący biznes - MTM Industries Znamy się na zapachu!

Branża zapachów i odświeżaczy to wyjątkowo ciekawy i szybko rozwijający się biznes. Firma MTM Industries Sp. z o.o. od ponad dekady tworzy i intensywnie rozwija swoją ofertę wprowadzając szereg innowacyjnych rozwiązań i nowości produktowych. Michał Góreczny, wiceprezes zarządu do spraw wdrożeń i rozwoju oraz Maciej Skurniak, wiceprezes zarządu do spraw handlu z MTM Industries opowiedzieli nam z jak wielką pasją podchodzą do swojej pracy i misji, którą jest tworzenie unikalnych aromatów.

Firma MTM Industries Sp. z o.o. zaczynała od produkcji zapachów do samochodów. Czy mogą Panowie opowiedzieć nam nieco szerzej o działalności Państwa firmy?

Michał Góreczny: Nasza firma powstała w 2008 roku i od samego początku wyróżniała nas innowacyjność, dynamika działania oraz intensywne tempo rozwoju. Jesteśmy dumni, że posiadamy własne laboratorium, certyfikat FSC®, a także dostęp do najnowszych technologii, które gwarantują wysoką jakość i szeroki wybór produktów wytwarzanych w Polsce. Najważniejsze jest dla nas być zawsze blisko klientów oraz najnowszych trendów rynkowych. Wciąż poszerzamy swój asortyment wcielając w życie nowe idee. Zawsze stawialiśmy na badania i współpracę z producentami perfum, dlatego w krótkim czasie zaczęliśmy oferować szeroką gamę kompozycji zapachowych i bogaty asortyment produktów. Aktualnie dostarczamy swoje produkty do większości krajów Europy, docierają one również do krajów Azji, Bliskiego Wschodu czy Ameryki, aktualnie można je znaleźć w 56 krajach na całym świecie. Firma MTM Industries jest aktualnie właścicielem 4 brandów, każdy z nich ma inną specyfikę, każdy z nich to inny klient.

Nasz najbardziej rozpoznawalny brand to Aroma Car i potwierdziły to badania przeprowadzone przez min. Uniwersytet Jagielloński. Jest to, jak sama nazwa wskazuje linia produktów zapachowych do aut. Aroma Home to linia produktów zapachowych do domu. Chcąc rozszerzyć asortyment tej marki postanowiliśmy zaprosić do współpracy projektantkę wnętrz i dziennikarkę Dorotę Szelągowską znaną z programów wnętrzarskich, które prowadzi w telewizji HGTV, TVN i TVN Style. Wspólnie tworzymy linię produktów zapachowych do wnętrz – AROMA HOME & Dorota. W naszej ofercie jest również linia Eco Ventis. To innowacyjne pochłaniacze wilgoci do domu i auta. Dezontox to z kolei produkty do dezynfekcji dłoni i powierzchni w formie płynów i żeli. Wszystkie nasze marki są dostępne w naszym sklepie internetowym. To jedyne miejsce, które oferuje właściwie większość naszych produktów.

Czym charakteryzuje się ten biznes? 

Maciej Skurniak: To branża, w której niewątpliwie trzeba utrzymać tempo rozwoju. Kreujemy trendy, wiele firm nas naśladuje wykorzystując nasze pomysły i design. Zdajemy sobie sprawę, że kopiowani są tylko najlepsi. Chcemy, aby nasze produkty były dostępne w najdalszych zakątkach świata i wciąż dynamicznie się rozwijamy. 

Przed jakimi wyzwaniami stoicie Państwo w dzisiejszych czasach pandemicznych?

M.S.: Niewątpliwie pandemia COVID-19 pokazała nam jak silnym rynkiem jest Polska, a to przede wszystkim zasługa naszej marki Aroma Home oraz Aroma Home & Dorota. Zaufały nam i doceniły nasze produkty największe sieci handlowe w Polsce i klienci, którzy wracają po nie. Czas pandemii był dla nas, podobnie jak dla wielu firm, trudnym i wymagającym okresem. Wywołał wiele obaw i dużą niepewność. Takie „ekstremalne” warunki okazały się jednak najlepszym czasem na uruchomienie wdrożeń, które odpowiadałyby na aktualne potrzeby Polek i Polaków. Sił w zmaganiu się z trudną sytuacją dodawała nam odpowiedzialność za naszych pracowników. Najważniejsze było dla nas zapewnienie bezpieczeństwa załodze, klientom biznesowym oraz wszystkim, do których docierają nasze produkty. I w ten sposób powstała marka DezontOX. Naszą misją i celem w tym czasie było dostarczenie konsumentom środków do walki z mikroorganizmami chorobotwórczymi w przystępnych cenach. Naturalnie zadbaliśmy o to, aby nasze nowe produkty posiadały odpowiednie certyfikaty i pozwolenia, wydawane przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Obecnie marka dynamicznie się rozwija i poszerza swoją ofertę.

Firma posiada własne laboratorium i dostęp do najnowszych technologii. Jakie rozwiązania Państwo stosują?

M.G.:Zgłębiamy i implementujemy innowacyjne rozwiązania technologiczne, stawiając na pierwszym miejscu jakość i bezpieczeństwo. To zdecydowany wyróżnik naszych wszystkich produktów. Aktualnie posiadamy już dwa laboratoria i nadal pracujemy nad rozbudową naszej infrastruktury badawczej oraz produkcyjnej. Jesteśmy jedynym w Europie producentem, który posiada w swoim portfolio około 30 różnych technologii, które oczywiście wykorzystujemy w produkcji. Jako pierwsi na świecie dzięki współpracy z największym producentem i dostawcą kompozycji zapachowych we Francji. Zaoferowaliśmy swoim klientom połączenie struktury silikonu i kompozycji zapachowej. Ta technologia niewątpliwie dała nam możliwość szybkiego rozwoju w obszarze eksportu naszych produktów. Tak jak wspominaliśmy istotna jest dla nas jakość, w związku z tym w naszych odświeżaczach polimerowych zamykamy kompozycję zapachową w cząsteczkach polimerów na etapie wtrysku, nie korzystamy z łatwiejszego i tańszego rozwiązania, które powszechnie wykorzystywane jest w innych konkurencyjnych dla nas firmach, nie zanurzamy gotowego produktu w kompozycji zapachowej. Nasze rozwiązanie jest niewątpliwie innowacyjne i unikalne, a nasi klienci mogą cieszyć się pięknym aromatem w swoim aucie nawet do 30 dni.

Oczywiście z wielką pasją wciąż poszukujemy nowych, innowacyjnych rozwiązań i bazujemy na wiedzy, którą wciąż pogłębiamy poprzez liczne badania naukowe realizowane przy stałej współpracy z uniwersytetami i renomowanymi jednostkami badawczymi. Odbywamy niezliczone podróże do najdalszych zakątków świata, w których poznajemy i uczymy się tworzenia nowych kompozycji zapachowych. Nie zatrzymujemy się! Wciąż się uczymy i eksplorujemy potrzeby naszych klientów.

Jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród klientów?

M.S.:To trudne pytanie. W każdej części świata jest to inna kategoria. Jeśli chodzi o Polskę, to jest to nasza marka Aroma Home oraz linia produktów stworzona przy współpracy z Dorotą Szelągowską Aroma Home & Dorota oraz Aroma Car. W przypadku klientów importujących nasze produkty najlepiej przyjęła się kategoria odświeżaczy samochodowych oferowanych przez naszą markę Aroma Car oraz pochłaniacze wilgoci Eco Ventis. Nasz zespół kreatywny wciąż tworzy nowatorskie rozwiązania, by jak najlepiej spełnić oczekiwania tych, którzy w życiu poszukują czegoś więcej, pragną harmonii ze światem, bliskości natury, spokoju, relaksu, orzeźwienia, emocjonalnych uniesień lub powrotu do dzieciństwa.
Dzięki odpowiedniemu połączeniu umiejętności technicznych, kreatywności i dobrze skomponowanej palety składników nasze zespoły są w stanie tworzyć kolejne charakterystyczne i kultowe produkty. Zawsze staramy się przekraczać oczekiwania i zaskakiwać. Dzięki temu nasze marki są najbardziej rozpoznawalnymi brandami w Polsce.

Jakie nowości są aktualnie w Państwa ofercie?

M.G.:Kilka miesięcy pracowaliśmy nad wdrożeniem, z którego jesteśmy bardzo dumni czyli linią produktów do pielęgnacji domu Aroma Home & Dorota Czysta Przyjemność. Była to wielomiesięczna praca całej firmy zakończona sukcesem i kampanią telewizyjną. Udało nam się zrealizować kampanię wizerunkową z udziałem współtwórczyni linii Doroty Szelągowskiej. Nakręciliśmy dwa spoty reklamowe, jeden z nich dedykowany linii kosmetyków do pielęgnacji domu, który miał już swoją premierę na kanałach stacji TVN, drugi dotyczy linii produktów zapachowych, którą współtworzymy z Dorotą Szelągowską od ponad 3 lat. Cały materiał to historia pewnego poranka i wieczoru. Udało nam się również wprowadzić na polski rynek kompleksową linię produktów czyszczących, które niewątpliwie wyróżnia wyszukany zapach, piękny design, formulacja oparta na składnikach naturalnych, bezpieczny skład, oraz cena. Aktualnie pracujemy nad poszerzeniem oferty tej linii produktowej i niewątpliwie jest to największy sukces naszej firmy w 2020 r.

Czy zdobyli Państwo jakieś nagrody i wyróżnienia? Z którego są Państwo najbardziej dumni?

M.G.:Oczywiście, naszą obecność i dynamiczny rozwój dostrzegło wielu ekspertów ekonomicznych oraz opiniotwórcze media czego dowodem są właśnie liczne wyróżnienia i nagrody, z których jesteśmy naprawdę bardzo dumni. Każda z nich jest dla nas tak samo ważna, dzięki wyróżnieniom takim jak Gazele Biznesu czy Laur Konsumenta wiemy, że trafnie interpretujemy ludzkie potrzeby. Diament Forbesa w roku 2017 utwierdził nas w przekonaniu, że to co robimy, robimy dobrze, a świadomość, że nasza firma znalazła się w najważniejszym na polskim rynku zestawieniu firm, których wartość rośnie najszybciej w ostatnich trzech latach napędza nas do dalszego działania i rozwoju. Nasza firma nadal dynamicznie się rozwija i jednocześnie zachowuje wysoką efektywność prowadzonych procesów. Istotne było dla nas także wyróżnienie naszej marki Aroma Car przez PKN Orlen. Znaleźliśmy się w gronie 12 najlepszych polskich firm dostarczających swoje produkty do stacji benzynowych należących do sieci, to ogromny powód do dumy i motywacja do dalszego rozwoju.

Jakie cele i wyzwania czekają Państwa firmę w najbliższej przyszłości?

M.S.:Przede wszystkim rozbudowa infrastruktury badawczej, zakładu produkcyjnego oraz poszerzanie potencjału sprzedażowego w Polsce i na świecie. Wciąż dbamy o pozyskiwanie i utrzymywanie kontaktów. Chcemy nadal tworzyć z pasją i wielkim zaangażowaniem świat zapachów, które inspirują i pobudzają wyobraźnię ludzi, którzy poszukują w życiu czegoś więcej.

Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Fan 08.12.2020

    Mega produkty, świetna jakość - az dziw ze takie rzeczy produkowane sa w Polsce 😃👍🤞

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także