19.10.2021 / 18:25
StoryEditor

Właściciel centrów handlowych firma NEPI Rockcastle chce inwestować 5 proc. rocznego budżetu w odnawialne źródła energii

Galeria Warmińska (mat. prasowe)
Zrównoważone zarządzanie zasobami, zielone budynki, zaangażowanie na rzecz społeczności, uczciwość wobec ludzi i biznesu – to 4 główne filary strategii zrównoważonego rozwoju NEPI Rockcastle. Deweloper deklaruje, że chce zwiększyć swoje zaangażowanie w ochronę środowiska i oszczędność energii. Wprowadzi we wszystkich swoich dwunastu galeriach w Polsce.

NEPI Rockcastle wdrożyło politykę środowiskową w całej grupie, w ramach której zachęca swoich pracowników i innych interesariuszy do stosowania zasady 4R: Reduce (zmniejsz), Reu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.10.2025 / 12:36
StoryEditor
Polomarket stawia na personalizację. Sieć inwestuje w rozwiązanie, które ma ją "zbliżyć" do klientów
Sieć Polomarket chce ”zbliżyć” się do klientów inwestując w nowy system CRM (fot. materiały prasowe)

Sieć supermarketów Polomarket wprowadziła zaawansowany, zintegrowany system CRM, który ma zrewolucjonizować sposób komunikacji z klientami. Zamiast uniwersalnych komunikatów, sieć stawia teraz na pełną personalizację w tym treści, promocje i kupony rabatowe dopasowane do indywidualnych potrzeb.

Nowy rozwiązanie zastąpiło dotychczasowe narzędzia, umożliwiając tworzenie spójnej komunikacji w wielu kanałach – przede wszystkim w aplikacji mobilnej sieci Polomark...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.10.2025 / 16:22
StoryEditor
Kobiety napędzają Żabkę – 65% franczyzobiorców to przedsiębiorcze Polki
Marta Dawicka, 10-tysięczna franczyzobiorczyni sieci Żabka w swoim sklepie w Gliwicach

Obecnie w całym kraju jest już niemal 12 000 sklepów sieci Żabka, które prowadzi ponad 10 000 franczyzobiorców. Sprawdziliśmy ilu spośród przedsiębiorców prowadzących sklepy Żabki to kobiety i ile jest biznesów „rodzinnych” w tej sieci handlowej.

W artykule przeczytasz:

  • Niemal 2/3 franczyzobiorców Żabki to kobiety
  • Jedna rodzina, a kilka sklepów Żabki 
  • Jakie wykształcenie ma większość franczyzobiorców Żabki?
  • Jak wygląda proces rekrutacji i szkolenie franczyzobiorców Żabki?

Niemal 2/3 franczyzobiorców Żabki to kobiety

Jaki procent wśród franczyzobiorców to kobiety, a jaki to mężczyźni? Z danych przekazanych portalowi franczyzawhandlu.pl przez sieć Żabka wynika, że to właśnie płeć piękna napędza rozwój sieci handlowej.

Kobiety stanowią około 65% franczyzobiorców Żabki. Takie dane pokazują, że model biznesowy Żabki szczególnie odpowiada kobietom. Dla porównania „tylko” 35% jednoosobowych działalności gospodarczych, w skali całego kraju, prowadzonych jest przez kobiety.

Jedna rodzina, a kilka sklepów Żabki 

Wśród franczyzobiorców Żabki zdarzają się również małżeństwa, rodzeństwa czy rodzice z dorosłymi dziećmi, którzy prowadzą różne, niezależne od siebie sklepy pod zielonym szyldem.

– Często decyzja o dołączeniu do sieci jest inspirowana sukcesem kogoś bliskiego, często członka rodziny, kto wcześniej rozpoczął współpracę z Żabką – informują przedstawiciele sieci.

Jakie wykształcenie ma większość franczyzobiorców Żabki?

Według danych przedstawionych przez sieć, zdecydowana większość franczyzobiorców Żabki ma wykształcenie średnie (62%). Natomiast kolejne 23% franczyzobiorców ma wykształcenie wyższe.

Co prawda sieć nie ma informacji jakie doświadczenie zawodowe mają jej franczyzobiorcy, ale podkreśla, że doświadczenie w handlu ani w prowadzeniu działalności gospodarczej nie jest wymagane.

– Kluczowe są zaangażowanie, otwartość na naukę i gotowość do prowadzenia sklepu zgodnie ze standardami sieci. Dzięki rozbudowanemu systemowi szkoleń każdy przedsiębiorca może zdobyć praktyczną wiedzę niezbędną do skutecznego zarządzania biznesem – podają przedstawiciele biura prasowego Żabki.

Jak wygląda proces rekrutacji i szkolenie franczyzobiorców Żabki?

Żeby zostać franczyzobiorcą sklepu Żabki należy najpierw przejść etap rekrutacji. A ta rozpoczyna się od rozmowy z Partnerem ds. Rekrutacji, który pomaga kandydatowi zrozumieć model biznesowy i ocenić jego predyspozycje.

To na pewno Cię zainteresuje: Franczyza od kuchni. Poszłam na rozmowę kwalifikacyjną do Żabki [REPORTAŻ]

Jeśli przyszły franczyzobiorca przejdzie pozytywnie rekrutację i formalności, rozpoczyna kompleksowe szkolenie, które trwa 15 dni.

Program obejmuje zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną i obejmuje następujące zagadnienia:

  • zarządzanie sklepem,
  • zarządzanie personelem,
  • logistyka,
  • obsługa systemów informatycznych,
  • analiza finansowa firmy,
  • marketing lokalny,
  • budowanie relacji z klientami.

Żabka Polska podaje, że szkolenia prowadzone są przez doświadczonych trenerów, a po ich ukończeniu franczyzobiorca otrzymuje gotowy, w pełni wyposażony i zatowarowany sklep.

– Po otwarciu sklepu franczyzobiorca nie zostaje sam. W codziennym prowadzeniu biznesu wspiera go dedykowany Partner ds. Sprzedaży. Natomiast sieć zapewnia stały dostęp do szkoleń, materiałów i programów edukacyjnych, takich jak Akademia Przedsiębiorczości i portal Studium Przedsiębiorczości – zapewniają przedstawiciele Żabki.

image

Żabka ujawnia przychody franczyzobiorców. Które sklepy generują po 33 000 zł?

24. październik 2025 14:26