07.09.2020/19:01

Nestlé podejmuje kolejne działania na rzecz przyszłości bez plastikowych odpadów

Nestlé intensyfikuje działania, dzięki którym do 2025 roku 100 proc. opakowań firmy będzie nadawać się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania, i które pozwolą zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.

Obecnie już 87 proc. opakowań Nestlé nadaje się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Firma ogłosiła dziś kolejne inicjatywy, które zbliżą ją do realizacji globalnych zobowiązań. Dotyczą zwiększenia produkcji plastiku pochodzącego z recyklingu, wprowadzenia systemu wielokrotnego napełniania karmy dla zwierząt domowych oraz innowacyjnych opakowań kostek bulionowych – to pierwsze tego typu opakowanie z papieru nadającego się do przetworzenia.

– Poczyniliśmy znaczący postęp w drodze do przyszłości bez odpadów. Wiemy jednak, że wciąż wiele przed nami. Jako największy na świecie producent żywności i napojów robimy wszystko, by – wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni – skalę naszej działalności przełożyć na pomoc w rozwiązaniu problemu zanieczyszczeń – komentuje Véronique Cremades-Mathis, dyrektor ds. zrównoważonych opakowań w Nestlé.

Firma ogłosiła w 2019 r. strategię redukcji odpadów z opakowań. Zakłada ona m.in. prace nad nowymi opakowaniami – powstającymi wyłącznie z papieru nadającego się do recyklingu; stworzonymi tylko z jednego materiału, co pozwala zwiększać wolumen surowca nadającego się do przetworzenia; produkowanego z wykorzystaniem odzyskanych surowców.

Nestlé wspiera tworzenie i wdrażanie przystępnych kosztowo i skutecznych, obowiązkowych schematów zwiększonej odpowiedzialności producenta. Firma zidentyfikowała 20 krajów, które globalnie odpowiadają za wykorzystanie 50 proc. tworzyw sztucznych, aby to w nich w pierwszej kolejności pracować nad poprawą wskaźników recyklingu i infrastruktury gospodarowania odpadami.

Ważnym działaniem jest inspirowanie nowych postaw konsumenckich. Firma prowadzi szkolenia o zrównoważonych technologiach opakowaniowych dla ponad 290 tys. pracowników, aby inspirować zmiany ich postaw, a tym samym zbliżyć się do realizacji strategicznych celów w zakresie recyklingu opakowań. Przykładowo, w Polsce, Niemczech i Meksyku, Nescafé Dolce Gusto rozpoczęło kampanię promującą recykling kapsułek.

Testy opakowań wielokrotnego użytku w programach takich jak Algramo (Chile), MIWA (Szwajcaria) i Loop (Francja) wprowadzają zupełnie nowe doświadczenia zakupowe dla konsumentów.

Firma ogłosiła ponadto, że ​​w ramach konkursu Nestlé Creating Shared Value (CSV), który wystartuje 30 września, będzie poszukiwać i wspierać najciekawsze innowacje.

Rozwój i testy nowych, bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań opakowaniowych są prowadzone przez Instytut Badań nad Opakowaniami – pierwszą taką instytucję w branży spożywczej. Instytut zatrudnia około 50 naukowców, których prace obejmują m.in. tworzenie nowych bezpiecznych systemów wielokrotnego użytku, upraszczanie składu oraz zwiększenie ilości surowców z recyklingu w opakowaniach Nestlé. Instytut ściśle współpracuje z ponad 180 ekspertami z globalnej sieci badawczo-rozwojowej Nestlé, a także z instytucjami badawczymi, start-upami i dostawcami. Producent deklaruje, że będzie dalej inwestował w innowacje materiałowe, pracował nad nowymi systemami dostaw, wspierał rozwój infrastruktury i angażował konsumentów, by odpowiedzieć na problem zanieczyszczenia środowiska plastikiem.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także