06.02.2023 / 17:03
StoryEditor

Nestle zapowiada wzrost ceny swoich produktów w tym roku

Biuro firmy Nestle w Warszawie
Dyrektor generalny Nestle Mark Schneider zapowiedział, że jego firma będzie musiała podnieść ceny swoich produktów jeszcze w tym roku, aby zrekompensować wyższe koszty produkcji, których nie mogła jak dotąd przenieść na konsumentów – donosi „Frankfurter Allgemeine Zeitung”.

Mark Schneider zapewnił na łamach „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, że wzrosty nie będą tak gwałtowne, jak w zeszłym roku, ale podkreślił, że Nestle „ma trochę rzeczy do...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 10:39
StoryEditor
Marki własne Eurocashu strategicznym aktywem w walce z Biedronką i Lidlem. Ich udział skoczy do 20 proc.

Rozwój marek własnych jest jednym z najbardziej dynamicznych elementów strategii Eurocash na lata 2026–2027. Grupa stawia sobie jasny cel: zbudować atrakcyjną dla klientów oraz franczyzobiorców ofertę private label i zwiększyć udział marek własnych w sprzedaży franczyzy do poziomu 20%. To największy projekt produktowy w historii Eurocash, mający jednocześnie poprawić marże sklepów franczyzowych i ich konkurencyjność cenową.

Eurocash kontra dyskonty. Marka własna ważnym orężem w walce o klienta

Eurocash podkreśla, że marki własne w sieciach franczyzowych są dziś nie wystarczająco rozwinięte — i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.12.2025 / 11:03
StoryEditor
KGS przejmie 750 sklepów Carrefour? Ministerstwo Aktywów studzi entuzjazm branży spożywczej
KGS przejmie 750 sklepów Carrefour? Ministerstwo Aktywów studzi zapał (fot. Shutterstock + MAP)

Minister rolnictwa chciałby, aby sklepy Carrefour trafiły w państwowe ręce. Chce do tego wykorzystać Krajową Grupę Spożywczą. Ale KGS podlega pod Ministerstwo Aktywów Państwowych. Znamy oficjalne stanowisko MAP wobec planów przejęcia Carrefoura przez KGS.

W artykule przeczytasz:

  • Stanowisko ministerstwa rolnictwa: KGS powinna przejąć 750 sklepów Carrefour
  • Jak Ministerstwo Aktywów Państwowych podchodzi do pomysłu zakupu sieci Carrefour przez KGS?
  • Eksperci o trudnym rynku handlu spożywczego w Polsce
  • Dlaczego minister rolnictwa chce przejęcia sklepów Carrefour przez KGS?
  • Kto kupi Carrefoura? Lista potencjalnych inwestorów

Stanowisko Ministerstwa Rolnictwa: KGS powinna przejąć 750 sklepów Carrefour

Ministerstwo rolnictwa potwierdziło 28 listopada 2025 roku, że rekomenduje przejęcie sieci Carrefour przez KGS. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi uważa, że 750 sklepów i 40 centrów dystrybucji sieci Carrefour powinna przejąć Krajowa Grupa Spożywcza. Jednak resort rolnictwa może o to tylko zabiegać, bowiem nadzór nad KGS sprawuje Ministerstwo Aktywów Państwowych (MAP).

Jak Ministerstwo Aktywów Państwowych podchodzi do pomysłu zakupu sieci Carrefour przez KGS?

Ewentualne przejęcie sieci Carrefour przez KGS może wpisywać się w jeden z trzech priorytetów MAP, czyli repolonizację. Resort rozumie to jako udział komponentu krajowego w projektach inwestycyjnych realizowanych przez spółki z udziałem Skarbu Państwa.

– Mamy taki czas, w którym wszyscy musimy być patriotami gospodarczymi i szukać rozwiązań, które będą wspierały polską gospodarkę – mówił Wojciech Balczun, minister aktywów państwowych, podsumowując 100 dni swoich rządów. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. grudzień 2025 09:30