15.02.2018/16:07

Nestlé S.A. notuje w 2017 r. 2,4 proc. organicznego wzrostu sprzedaży

Rok 2017 firma zamknęła z 2,4 proc. wzrostu organicznego i wzrostem zysku operacyjnego o 50 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego. W 2018 roku Nestlé będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na poziomie od 2 proc. do 4 proc.

2,4 proc. wzrost organiczny wypracowany został dzięki 1,6 proc. rzeczywistego wzrostu wewnętrznego (RIG) i pozytywnemu +0,8 proc. wpływowi zmiany cen. Sprzedaż całkowita osiągnęła wartość na poziomie 89,8 mld CHF, co oznacza wzrost o 0,4 proc., przy 1,9 proc. negatywnym wpływie restrukturyzacji portfolio (główny wpływ to joint venture Froneri).

Zysk operacyjny osiągnął poziom 16,4 proc., co oznacza 40 punktów bazowych wzrostu w stosunku do roku poprzedniego i 50 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego.

W 2018 r. firma będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na poziomie od 2 proc. do 4 proc., przy jednoczesnej poprawie zysku operacyjnego i zwiększaniu efektywności kapitałowej. Koszty restrukturyzacyjne przewidywane są na około 700 mln CHF.

– W ciągu ostatnich kilku miesięcy z sukcesem dokonaliśmy zmian w naszym portfolio. Przewidujemy, że w 2018 roku osiągniemy wzrost organiczny na poziomie od 2 proc. do 4 proc.. Spodziewamy się również poprawy zysku operacyjnego na akcję mierzonego przy zachowaniu stałego kursu walutowego, a także wzrostu efektywności kapitałowej. Jednocześnie kontynuujemy inwestycje, których celem jest dalszy rozwój i efektywność ekonomiczna, średni jednocyfrowy wzrost organiczny oraz znaczna redukcja kosztów strukturalnych do 2020 roku. Chcemy to osiągnąć dzięki innowacjom i odświeżaniu naszych najważniejszych produktów – powiedział Mark Schneider, Prezes Nestlé S.A.

Nestlé w Polsce działa w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia, z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: Nescafē, Winiary, Gerber, Princessa, Kit Kat, Lion, Nesquik, Nałęczowianka oraz Purina.

Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.