14.09.2020/11:47

Netto chce zbliżyć się do sieci Biedronka. Dzięki przejęciu Tesco Duńczycy wskoczą do czołówki największych firm handlowych w Polsce

Sieć Netto oczekuje, że otrzyma zgodę UOKiK na przejęcie 301 sklepów Tesco w Polsce w okolicach Nowego Roku - czytamy w "Dansk Handelsblad". Jednocześnie przygotowuje się do rebrandingu i remodelingu przejmowanych placówek.

Michael Løve, prezes Netto International, w rozmowie z dziennikiem stwierdził, że duńska sieć jest zadowolona z perspektyw dalszego rozwoju w Polsce. Detalista rozpoczął już przygotowania do konwersji placówek Tesco na Netto i tworzy harmonogram tego procesu, mając na uwadze, że cały proces rebrandingu i remodelingu sklepów powinien zamknąć się w okresie 18 miesięcy od chwili zamknięcia transakcji. Løve zapowiada, że modernizacja placówek Tesco i wymiana szyldów odbywać będzie się tak szybko, jak tylko to możliwe.

Menedżer przypomina, że gdy Netto przejmowało w Danii sieć sklepów Kiwi, handel we wszystkich nabytych placówkach musiał zostać wstrzymany. Netto udało się w pół roku przekonwertować ok. 40 placówek Kiwi na sklepy pod własnym szyldem. W przypadku Tesco w Polsce sklepy oczekujące na rebranding będą mogły dalej funkcjonować pod logo brytyjskiej sieci maksymalnie przez półtora roku, co z góry wyznacza końcową datę procesu rebrandingowego.

Løve wskazuje, że po integracji z Tesco sieć Netto wskoczy na piąte lub szóste miejsce w rankingu największych spożywczych sieci handlowych w Polsce. Przedstawiciel duńskiego detalisty ocenia, że potencjał do dalszego rozwoju Netto w naszym kraju jest spory. Otwarcia nowych sklepów będą konieczne, jeśli Netto chce skracać dystansu do rynkowego lidera, sieci Biedronka, w skład której wchodzi już ponad 3 tys. sklepów.

Menedżer w rozmowie z "Dansk Handelsblad" zdradził też, w jakim tempie przebiega remodeling sklepów Netto do konceptu 3.0 w rodzimej Danii. Jak dotąd wyremontowane zostały 134 sklepy z ponad 500 placówek Netto w tym kraju. Proces udoskonalania sklepów ma się zakończyć do lata 2023 r.

Løve przyznał, że choć Netto nie zdoła zrealizować ogłoszonych przed rokiem planów rozbudowy sieci do 550 lokalizacji w Danii przed końcem 2020 r., to celem detalisty pozostaje posiadanie ok. 600 placówek w rodzimym kraju (brak konkretów odnośnie daty realizacji tego planu). Netto w Danii uruchomiło jak dotąd około 15 sklepów od początku 2020 r. i w przyszłych latach zamierza utrzymać podobne tempo ekspansji, co pozwoli na stabilny wzrost w kierunku wspomnianych docelowych 600 placówek handlowych.

Netto posiada aktualnie ponad 1500 sklepów łącznie w trzech krajach, w których działa (Dania, Polska, Niemcy).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.